۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۹۷۸۵۷

اعتراف نظامیان آمریکا به قتل عام مردم سوریه

اعتراف نظامیان آمریکا به قتل عام مردم سوریه
سربازان آمریکا فاش کردند که یک «یگان ویژه مخفی» در سوریه، به جای نیروهای عناصر گروه تروریستی «داعش»، شهروندان سوری را به صورت برنامه ریزی شده، هدف قرار می داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه «الوطن» سوریه امروز (سه شنبه) به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که سربازان و اطلاعات آمریکایی فاش کردند که یک باند بسیار مخفی در نیروهای اشغالگر آمریکایی شلیک ده‌ها هزار موشک و بمب به سوریه را در عملیات ادعایی علیه گروه تروریستی داعش ترتیب داده است که منجر به کشته شدن شهروندان سوری شده است.

الوطن با اشاره به اینکه این ادعا را پایگاه اطلاع‌رسانی «روسیه الیوم» نیز منتشر کرده است، اضافه کرد: نیویورک تایمز به نقل از مسئولان نظامی و اطلاعاتی فعلی و سابق ارتش آمریکا می‌گوید که یک یگان ویژه مخفی با عنوان «Talon Anvil» مسئول عملیات‌ گسترده‌ای که طی آن ده‌ها هزار موشک و بمب شلیک شد و به جای عناصر داعش، شهروندان سوریه را کشت، برعهده داشته است.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه این یگان ویژه بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به طور شبانه‌روزی کار می‌کرد، افزود: این یگان ظاهرا اهدافی را برای نیروی هوایی آمریکا از جمله کاروان‌ها، خودروهای بمب‌گذاری‌شده، مراکز فرماندهی و جنگجویان گروه تروریستی داعش شناسایی می‌کرد.

بر پایه این گزارش، روزنامه آمریکایی یاد شده به نقل از افرادی که با این یگان ضربتی کار می‌کردند، نوشته است که آن‌ها برای از بین بردن دشمنان، قوانین وضع شده برای محافظت از افراد غیر مسلح را دور زدند و با کشتن افرادی که هیچ نقشی در درگیری نداشتند از جمله کشاورزانی که سعی در برداشت محصول داشتند، کودکان در خیابان ها، خانواده‌هایی که از جنگ فرار می‌کردند و روستائیانی که در ساختمان‌ها پناه گرفته بودند، نگرانی شرکای خود در ارتش را برانگیختند.

به نوشته نیویورک تایمز، «Talon Anvil» یک گروه کوچکی که در برخی مواقع کمتر از ۲۰ نفر بودند و در اتاق‌های ناشناس مملو از صفحه‌ نمایش‌های مسطح کار می‌کردند، نقش بزرگی در پرتاب ۱۱۲ هزار بمب و موشک به سمت داعش را برعهده داشتند.

در عین حال یک افسر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در صدها ماموریت این یگان مخفی کار می‌کرد، گفت: آن‌ها بی‌وقفه بطور موثر و بی‌رحمانه عملکرد خوبی داشتند، اما حملات اشتباه زیادی انجام دادند.

نیویورک تایمز در ادامه برای تطهیر ارتش آمریکا از این جنایت‌ها، توضیح داد که دستور آغاز بمباران‌ها از سوی افسران نسبتاً رده پایین در میان عناصر نیروی ویژه «دلتا» که به یگان مخفی ملحق شده بودند و نه از سوی فرماندهان بلند پایه نظامی صادر شده است.

این روزنامه در عین حال تصریح کرد که گاهی اوقات خلبانان از این دستورات برای انجام حملات خودداری کرده‌اند، زیرا عناصر یگان مخفی یاد شده اهداف مشکوک را در مناطق پرجمعیت [ سوریه ] هدفگذاری می‌کردند.

منابع این روزنامه اشاره کردند که مقامات بلندپایه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از فعالیت این گروه شکایت کرده‌اند و چهار نفر که با «Talon Anvil» همکاری می‌کردند را به فرماندهی عملیات هوایی معرفی کردند، اما این فرماندهی، این اطلاعات را نادیده گرفت.

بر اساس گزارش شاهدان، تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه در طول هفت سال و نیم جنگ به بهانه مبارزه با داعش بین هشت هزار و ۱۵۹ تا ۱۳ هزار و ۱۹۲ نفر بوده است که بر اثر یک هزار ۵۰۵ حمله هوایی ارتش آمریکا و متحدانش جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر «لاری لویس» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا گفت: تلفات انسانی در سوریه ۱۰ برابر بیشتر از ماموریت‌های مشابه در افغانستان است./۹۸۸/

ارسال نظرات