۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۹۷۸۵۹
حماس در بیانیه سالروز تأسیس:

نمی‌گذاریم اسرائیل به هدف خود برسد

نمی‌گذاریم اسرائیل به هدف خود برسد
حماس در سی و چهارمین سالروز تأسیس با صدور بیانیه‌ای بر شکل‌گیری یک برنامه واحد مبارزاتی برای تمامی گروه‌های مقاومت و ساماندهی ساختار واقعی فلسطین تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این بیانیه بر انواع مختلف مقاومت به خصوص مقاومت مسلحانه تأکید کرد و آن را تنها راه تحقق حقوق و آزادی خاک و مقدسات فلسطین دانست و هرگونه تلاش برای مذاکره و سازش با اشغالگران را رد کرد.

این جنبش با اشاره به شهرک‌سازی‌های رژیم اسرائیل گفت که آسیب رساندن به قدس و مسجد الاقصی خط قرمز ما بوده و نمی‌گذاریم این رژیم به هدفش برای تقسیم بندی زمانی و مکانی مسجد الاقصی و یهودی‌سازی قدس و آواره کردن فلسطینی‌ها برسد.

حماس در خصوص فلسطینی‌های اسیر در زندان‌های اسرائیل نیز گفت: « اولویت ما آزادی این اسرا است، آنان با اعتصاب غذای خود، در راه آزادی تلاش می‌کنند و با ایستادگی موفق به شکست زندابانان صهیونیست می‌شوند.»

در این بیانیه ضمن اشاره به پانزده سال محاصره نوار غزه آمده که این محاصره معیشت، اقتصاد و بهداشت بیش از دو میلیون نفر را در شرایط کرونایی تهدید کرده و باید برای توقف رنج این مردم اقدامی فوری صورت بگیرد.

این جنبش در ادامه به مسئله تروریست خواندن حماس از سوی دولت انگلیس پرداخت و آن را یک اشتباه بزرگ دانست و آن را در کنار دیگر اشتباهات تاریخی انگلیس در راستای حمایت از اسرائیل قرار داد و در ادامه از کشورهای که از این رژیم حمایت می‌کنند خواست تا عذر خواهی کنند.

در پایان این بیانیه آمده که اتخاذ تصمیماتی از سوی ملت‌های اسلامی برای تقویت وحدت و حمایت از فلسطین و مبارزات مشروع آن می‌تواند توطئه‌های دشمنان علیه ملت فلسطین را بی اثر کند، زیرا قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند./۹۸۸/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
اسرائیل باید از بین برود
0
0