۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۹۷۸۷۰
نفوذ در قلب اسلام (۱۷)؛

بازخوانی منشور روحانیت و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب، راهکار مقابله با نفوذ

بازخوانی منشور روحانیت و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب، راهکار مقابله با نفوذ
حجت الاسلام احتشام بازخوانی منشور روحانیت و ترویج بیانیه گام دوم را راهکار مقابله با نفوذ دانست و بر لزوم درسنامه شدن تراث امامین انقلاب در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضرت آیت الله جوادی آملی درباره خطر نفوذ در دستگاه علما و مراجع تقلید و حوزه های علمیه گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی درون مایه حوزه های علمیه را سرمایه برای رقم خوردن انقلاب اسلامی قرار دادند و همچنین دشمنان می دانند تا زمانی که حوزه های علمیه مردمی باشند و از آرمان های اسلام ناب دفاع کنند عملا مبارزه با نظام و انقلاب اسلامی راه به جایی نخواهند برد.

وی دفاع جانانه حوزه های علمیه از نظام اسلامی و اسلام ناب محمدی را کالایی نفیس و گران بها دانست و افزود: غاصبان، سارقان و خائنان برای ربودن این کالای ارزشی و قیمتی بیشتر سرمایه گذاری خواهند کرد و یکی از راه های ربودن این سرمایه عظیم به راه انداختن پروژه نفوذ در حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: آن روزی که امام راحل به ما نهیب زد که دشمن برای آینده روحانیت و حوزه های علمیه مارهای خوش خط و خالی را پرورانده است، اگر این بیانات جدی گرفته می شد، شاید دیگر نیاز به هشدارهای امروز نبود.

امام جعمه موقت کاشان ابراز داشت: حضرت امام خمینی تحجّر و مقدس مآبی را به عنوان یکی از آفت های حوزه های علمیه مطرح کرد تا جایی که مثال زد: آقا مصطفی از ظرفی آب خورد، اما برخی ظرف وی را  آب کشیدند چرا که پدرش در حوزه فلسفه درس می دهد.

وی با اشاره به این که راهکار حضرت امام درباره بسیج طلاب و دانشجویان مبارزه با استکبار و پول پرستی و مقدس مآبی بوده، افزود: اگر خواص حوزه در آن زمان به بیانات امام خمینی(ره) دقت کرده بودند و در این زمینه گام های مؤثر برمی‌داشتند، هشدارهای امروز درباره نفوذ در حوزه های علمیه یا لازم نبود یا چندان در اولویت قرار نداشت.

حجت الاسلام احتشام با هشدار به اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه بودند، گفت: بدون تردید دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که به خصوص در دو قرن اخیر از نهضت های اسلامی مبتنی بر آموزه های آزادی خواهی اسلام ناب ضربه خوردند، به دنبال خالی کردن حوزه های علمیه از افرادی هستند که در شان و تدبیر جوامع بشری نقش داشته باشند.

تراث امامین انقلاب در حوزه های علمیه نهادینه نشده است

وی با ابراز تأسف از اینکه امروز برخی طلاب از منشور روحانیت امام راحل خبری ندارند، تصریح کرد: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نیز در معرض همین فراموشی قرار دارد، زیرا برای نهادینه شدن تراث امامین انقلاب در حوزه های علمیه اقدامات جدی صورت نگرفته است.

وی به تبیین راهکارهای مقابله با نفوذ در حوزه های علمیه و بیوت مراجع تقلید پرداخت و افزود: برای گریز از نفوذ در حوزه های لازم است که مسؤولان برای اداره و برنامه ریزی مدارس علمیه سراسر کشور حتی جهان اسلام مبانی اسلام آمریکایی را در قالب درس‌نامه، کتاب، رساله و امتحان گرفتن تبیین کنند و همچنین مبانی اسلام ناب، همان اسلام محرومین، مستضعفان، پابرهنگان و رنج دیدگان برای حوزویان روشن و مبرهن شود.

وی بر لزوم پیگیری رهنمودهای رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اعضای شورای عالی و مدیریت محترم حوزه علمیه شفاف توضیح دهند که برای احیای مبانی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و احیای منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) چه گام هایی را برداشته اند.

امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: باید شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه شفاف و بی پرده بیان کنند که موانع درسنامه ای شدن منشور روحانیت و بیانیه گام دوم چه امری بوده که متأسفانه بخش زیادی از حوزویان از مسایل کلیدی انقلاب و نظام اسلامی بی خبر هستند؟

وی بازخوانی منشور روحانیت و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب را راهکار اصلی مقابله با نفوذ در حوزه های علیمه توصیف کرد و گفت: استکبار جهانی و اذناب آنها به دنبال سکولارسازی حوزه های علمیه هستند و همچنین آنها از اهداف و رویکردهای خود در جهت نفوذ در حوزه های علمیه دست نخواهند برداشت.

ارسال نظرات