۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۹۶۶۳۳
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

تیم مذاکره کننده در برابر باج خواهی غربی ها ذره ای کوتاه نیاید

تیم مذاکره کننده در برابر باج خواهی غربی ها ذره ای کوتاه نیاید
استاد حوزه با بیان اینکه رهبرانقلاب راهبردهای مذاکرات هسته ای را ترسیم کردند گفت: نباید تیم مذاکره کننده در برابر باج خواهی غربی ها ذره ای کوتاه بیاید.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز دور جدید گفت‌وگوها بین ایران و گروه ۱+۴ در وین، گفت: در برهه 42 سالگی انقلاب اسلامی یکی از گردنه ها و پیچ های بسیار حساس و مهم که می تواند سرنوشت گام دوم انقلاب را به گونه دیگر رقم بزند، این است که دولت سیزدهم با گریز از باج دادن به استکبار جهانی قصد دارد که از حق ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی با اقتدار و افتخار در مذاکرات هسته ای دفاع کند.

وی با بیان اینکه صنعت هسته ای کشور برای سران اروپایی بهانه ای بیش نیست، افزود: آنچه که لرزه به بدن استکبار جهانی انداخته این است که نظام اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام بتواند با تمدن نوین بزرگ اسلامی از محرومان و مستضعفان جهان دفاع کند، از این رو دشمنان در برهه ای جنگ تحمیلی، در برهه ای دیگر تحریم و اکنون تهدید را دستور کار خود قرار داده اند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب راهبردهای مذاکرات هسته ای را ترسیم کردند، بیان کرد: باید تیم مذاکره کننده در مذاکرات پیش رو، لغو تمام تحریم ها علیه ملت ایران، راستی آزمایی کشورهای مذاکره کننده و ضمانت خروج سران امریکایی از برجام و عدم استفاده از مکانیسم ماشه را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه جنایتکاران جهانی با ایجاد آشوب و هجمه های تبلیغاتی بنا دارند که نظام اسلامی ایران را تضعیف کنند، گفت: باید خواص جامعه در رسانه ها، فضای مجازی و حقیقی مثلث مطالبات نظام اسلامی در مذکرات هسته ای را برای مردم بازگو کنند تا اینکه توطئه های جبهه عبری، عربی و غربی در مذاکرات ناکام بماند.

حجت الاسلام احتشام خواستار پیگیری مطالبات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه مذاکرات هسته ای از سوی قوای سه گانه و شورای عالی امنیت ملی شد و بیان کرد: تمام افرادی که می خواهند از نظام اسلامی، خون شهدا و آرمان های امام خمینی دفاع کنند، باید رویکرد رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی را برای مذاکرات هسته ای برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه نباید مسؤولان نظام اسلامی در مذاکرات هسته ای وین در برابر باج خواهی های آمریکایی ها و غربی ها ذره ای کوتاه بیایند، تصریح کرد: نباید به افرادی که هشت سال از برجام دفاع کردند و برجام پرخسارت را برای ما به یادگار گذاشتند، دوباره فرصت بدهیم با جوسازی ها و هجمه های تبلیغاتی خارجی و داخلی، شرایط مذاکرات پیش رو را به گونه ای دیگر رقم بزنند.

ارسال نظرات