۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۹۷۸۹۵
عصائب:

ادامه حضور آمریکایی‌ها به بهانه مشاوره و آموزش، همان اشغالگری است

ادامه حضور آمریکایی‌ها به بهانه مشاوره و آموزش، همان اشغالگری است
محمود الربیعی یک عضو ارشد جنبش عصائب اهل الحق گفت که هرگونه ادامه حضور نیروهای آمریکایی به هر بهانه‌ای همان اشغالگری محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمود الربیعی» سخنگوی فراکسیون الصادقون (شاخه سیاسی جنبش عصائب اهل الحق» و از اعضای ارشد این جنبش گفت که ادامه حضور نیروهای آمریکایی، مانعی بر سر رشد و توسعه عراق است.

به نوشته المعلومه، او تأکید کرد که ادامه حضور آمریکایی‌ها به بهانه‌های عملیات مستشاری یا آموزش، یک نوع اشغالگری است و دخالت‌های این کشور اثرات بسیار شدیدی بر عراق گذاشته و موجب بروز بحران‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین مانعی بر سر اجرای طرح‌های مختلف داخلی شده است.

الربیعی همچنین گفت که خون عراقی‌ها در حال مبارزه با اشغالگری آمریکا ریخته شده و اکنون زمان آن است که جلوی در و رنج بیشتر مردم عراق گرفته شود و اشغالگری تحت هر عنوانی پایان یابد.

مقامات عراقی روز پنج شنبه هفته گذشته به شکل رسمی اعلام کردند که مأموریت جنگی نیروهای «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» به رهبری آمریکا پایان یافته و پس از هفت سال و پایان حضور داعش در عراق، این نیروها خاک این کشور را ترک می‌کنند. مشاور امنیت ملی عراق، پنجشنبه پیش، رسما اعلام کرد که مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی در این کشور به پایان رسیده است.

با این وجود فرمانده تروریست‌های سنتکام همان روز به وبگاه الحره گفت که هیچگونه عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق روی نداده و فقط ماموریت ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق از حالت رزمی به حالت استشاری تبدیل شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات