۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۹۳۴

ابراز تأسف نماینده ولی فقیه در مازندران از سخنان تفرقه انگیز مولوی گرگیج

ابراز تأسف نماینده ولی فقیه در مازندران از سخنان تفرقه انگیز مولوی گرگیج
مازندران - امام جمعه ساری ضمن اظهار تأسف از سخنان تفرقه افکنانه و تحریک آمیز امام جمعه آزاد شهر همگان را به حفظ وحدت فراخواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در درس خارج فقه و اصول حوزه نسب به سخنان تفرقه افکن امام جمعه آزاد شهر واکنش نشان داد و ضمن اظهار تأسف از این سخنان تفرقه افکنانه و تحریک آمیز همگان را به حفظ وحدت فراخواند.

وی با بیان این که بنده از حرف های غلط عالم نمای اهل سنت در آستانه ایام فاطمیه اظهار تأسف می کنم، افزود: این که این فرد می گوید خلیفه دوم (چه به حق باشد یا نباشد) حالا مثلا خطبه عقد را خوانده (حالا معلوم هم نیست که خطبه عقد حضرت شهربانو و امام حسین(ع) را خوانده باشد) بر فرض هم که خوانده باشد، چه ربطی به خلافت دارد؟

امام جمعه ساری با بیان این که چرا این گونه حرف های بیخود و بی ربط باید الآن بیان شود، ادامه داد: اینکه چرا الآن گفته می شود شاید خودش هم نداند، یعنی کسانی تصمیم سازی می کنند برایش و با چند واسطه جواسیس انگلیسی و استعمار آنها را تحریک می کنند.

وی ادامه داد: در آستانه فاطمیه اول و دوم و چندین هزار جلساتی که از سوی شیعیان گرفته می شود اگر آن بخشی از شیعیان به هوای این حرف نامربوط همه اهل سنت را به نقد و ناسزا بگیرند در نتیجه یک جنگ داخلی به راه خواهد افتاد که این بسیار خطرناک است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که ما حرف و کار این فرد را محکوم می کنیم، تصریح کرد: در عین حال حساب ایشان را از حساب اهل سنت جدا می کنیم؛ چون در حال حاضر بسیاری از علمای اهل سنت هم حرف های این فرد را محکوم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که باید در ایام فاطمیه و غیر از آن مراقب باشیم که چنین مسائلی باعث بروز اهانت و ناسزا گفتن به اهل سنت نشود، ادامه داد: باید مراقب توطئه دشمنان در این خصوص باشیم و ممکن است عواملی از جریان شیعه انگلیسی در مناطق اهل سنت به عنوان فاطمیه و غیر فاطمیه به نمادهای اهل سنت اهانت کنند و موجب تحریک آنها شوند.

وی با بیان این که حساب اکثریت قاطع شیعه که شیعیان انقلابی و در خط امام و رهبری هستند از حساب شیعیان انگلیسی جدا است، خاطرنشان کرد: بنابراین همگان از شیعه و سنی به یکدیگر و به علمای هم احترام بگذارند و به حرف های نامربوط از دو طرف توجه نکنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که علمای اهل سنت گلستان شخصیت های با محبت و مأنوس با شیعیان و دارای ارتباطات بسیار خوبی با آنها هستند، افزود: باید مراقب باشیم با چنین حرف های غلط و نادرستی در دام دشمن قرار نگیریم./950/

ارسال نظرات