۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۹۷۹۵۸
بنیاد آمادئو آنتونیو اخطار داد؛

افزایش افراط‌گرایی و خشونت در آلمان از طریق اعتراض به محدودیت‌های کرونا

افزایش افراط‌گرایی و خشونت در آلمان از طریق اعتراض به محدودیت‌های کرونا
نتایج مطالعات بنیاد آمادئو آنتونیو نشان می‌دهد که گروه‌های راست افراطی تلاش می‌کنند تا با نفوذ در گردهمایی‌های منکران کرونا، اندیشه‌های خود را در میان آن‌ها ترویج دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نتایج مطالعات بنیاد آمادئو آنتونیو نشان می‌دهد که گروه‌های راست افراطی تلاش می‌کنند تا با نفوذ در گردهمایی‌های منکران کرونا، اندیشه‌های خود را در میان آن‌ها ترویج دهند. این بنیاد نسبت به افزایش خشونت و افراط‌‌گرایی در جامعه آلمان هشدار داده است.

منکران کرونا از ابتدای همه‌گیری به اقدامات دولت فدرال آلمان اعتراض کرده‌اند. اما در ماه‌های اخیر، اعتراضات آن‌ها شیوه‌ای جدید به خود گرفته است و به نظر می‌رسد که راست‌گرایان افراطی در حال تهییج معترضان و همچنین ترویج اندیشه‌های خود در میان آن‌ها هستند.

در همین‌راستا، بنیاد آمادئو آنتونیو نسبت به افزایش افراط‌گرایی و خشونت در آلمان از طریق اعتراض به محدودیت‌های کرونا هشدار داده است. کارشناسان این بنیاد در برلین معتقدند که جنبش مخالفان واکسیناسیون و انکارکنندگان کرونا در حال ترویج اندیشه‌های گروه‌های راست افراطی در آلمان و به خصوص در شهر زاکسن هستند.

تیمو راین‌فرانک، مدیر عامل بنیاد آمادئو آنتونیو در این باره گفت: «راست‌گرایان افراطی از ابتدای همه‌گیری کرونا تلاش کرده‌اند تا از شرایط به نفع خود سواستفاده کنند. اقدامات این گروه باید توسط پلیس و نیروهای امنیتی مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این، گروه راست افراطی “زاکسآزاد” که طیف گسترده‌ای از اعتراضات ضددموکراتیک را از طریق سرویس پیام‌رسان تلگرام بسیج می‌کند، باید مورد بررسی قرار گیرد.

در حال‌حاضر ۱۰۰ هزار نفر عضو کانال تلگرام این گروه هستند.» بنجامین وینکلر، کارشناس حوزه افراط‌گرایی راست در بنیاد آمادئو آنتونیو نیز گفت:« نباید اعتراضات به واکسیناسیون و محدودیت‌های کرونا را به عنوان یک "پیاده‌روی بی‌ضرر" تلقی کنیم، زیرا این راهپیمایی‌ها به صورت سازمان‌یافته و زیر نظر راست‌گرایان افراطی صورت می‌گیرد. پلیس باید شرایط را تحت کنترل خود درآورد و قانون را به طور کامل اجرا کند. اگر این گروه‌ها به اهداف خود برسند، جامعه آلمان دچار هرج و مرج خواهد شد.»

وینکلر افزود:«ما پس از آنکه معترضان در مقابل خانه وزیر بهداشت زاکسن مشعل روشن کردند، متوجه شدیم که این اعتراضات می‌تواند مشکلات زیادی برای جامعه آلمان ایجاد کند. هرچند در حال‌حاضر اعتراضات بیشتر در زاکسن است، اما این خطر وجود دارد که خیلی سریع در سراسر کشور گسترش یابد.» مایکل ناتکه، متخصص دفتر فرهنگی زاکسن و از اعضای تحریریه تاگس‌تسایتونگ برلین نیز در این باره گفت: «ما شاهد یک فضای عجیبی در میان معترضان هستیم.

متاسفانه جنبش معترضان به واکسیناسیون و محدودیت‌های کرونا شکلی رادیکال به خود گرفته است و ما نگران حوادث بدی در آینده هستیم.» دوریتا کورته از انجمن کولوریدو نیز گفت: «در کمال ناباوری، معترضان مسئولان دولتی را به مرگ تهدید می‌کنند و تلاش‌های زیادی برای ارعاب گسترده افراد در جامعه صورت می‌گیرد. توهین‌های کلامی نیز مدت‌ها است که به اوج رسیده است. باید هرچه زودتر جلوی این جنبش گرفته شود.»/۹۸۸/

منبع:مگتسین

ارسال نظرات