۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۹۸۰۱۶
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد؛

لزوم تخصیص بودجه مناسب برای امر پژوهش و تولید علم

لزوم تخصیص بودجه مناسب برای امر پژوهش و تولید علم
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه در بودجه ریزی‌ها فقط ۲ درصد از بودجه کل کشور به امر پژوهش اختصاص داده می‌شود که معمولا همین مقدار نیز پرداخت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از مجموعه آثار فاجعه منا که در سالن همایش های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت قم برگزار شد با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این همایش گفت: کارهای انجام شده در پژوهشکده حج و زیارت بسیار ارزشمند است و نوآوری هایی در این پژوهشکده صورت گرفته که در سابق نبوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارزش پژوهش در احادیث معصومان(ع) اظهار کرد: متاسفانه در بودجه ریزی ها فقط 2 درصد از بودجه کل کشور به امر پژوهش اختصاص داده می شود که معمولا همین مقدار نیز پرداخت نمی شود.

آیت الله حسینی بوشهری با ابراز نگرانی از میزان بودجه اختصاصی به امر پژوهش ابراز داشت: رهبر انقلاب توصیه هایی را برای تولید علم کردند و متاسفانه در این زمینه کم کار شده و موانع مالی آن برطرف نشده است.

وی با اشاره به زمان شناسی علما و موضع گیری آنان در برابر شبهات عصر خویش افزود: پژوهشگران و قلم به دستان امروزی نیز باید شبهات وارده از سوی دشمنان را پاسخ دهند و برای ترویج دین اسلام تحقیق و پژوهش کنند.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم روایت گری حوادثی همچون فاجعه منا گفت: هیچ زمانی تصاویر حادثه تلخ منا را فراموش نمی‌کنیم،‌ باید فاجعه منا را روایت گری کرده و به ابعاد مختلف آن بپردازیم و به عنوان سند معتبر به مجامع بین‌المللی ارائه شود.

ارسال نظرات