۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۷۶۷۹۱
آیت الله حسینی بوشهری؛

مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش ایجاد باور، انگیزه و اعتقاد در نسل آینده است

مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش ایجاد باور، انگیزه و اعتقاد در نسل آینده است
آیت الله بوشهری در دیدار با مدیرکل آموزش و پروش استان قم گفت: ایجاد باور، انگیزه و اعتقاد برای پذیرش مسؤولیت ها در نسل آینده مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیرکل آموزش و پروش استان قم ضمن تقدیر از زحمات مدیران و معلمان در شرایط ویژه کرونایی خاطر نشان کرد: ارزش علم و عالم بر کسی پوشیده نیست و علم و دانش منشأ اقتدار و افتخار است.

وی در ادامه افزود: گرچه تحصیل علم و علم آموزی با دشواری هایی همراه است اما شناخت از پیشرفت یک کشور بر اساس علم و دانش صورت می گیرد و اینکه می بینید در جهان امروز برخی کشورها بر سایر ملل فخرفروشی می کنند بخاطر پیشرفت هایشان در علم است.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به عظمت و جایگاه انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو در نظر دوست و دشمن اظهار داشت: مسؤولیت ما در جامعه اسلامی و انقلابی مان دوچندان است. یکی اصل انتقال علم و دانش و انتقال آموزه ها و معارف دینی به نسل نوجوان و جوان است و دیگر اینکه انقلاب ما به عنوان ثمره تعالیم انبیاء الهی باید بتواند در گام دوم انقلاب نقش یک الگوی جهانی را ایفا کند و اینها رسالت های ما را مضاعف می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان بیان کرد: مدیران و متولیان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در سراسر کشور با رسالت های خاص خودشان یک مسیر را طی می کنند و آن هم اعتلای علمی و دینی کشور است.

آیت الله حسینی بوشهری تصمیم آموزش و پرورش بر حفظ چرخه علمی کشور در شرایط خاص کرونایی و وضعیت آماده نبودن زیر ساخت های آموزش مجازی را تصمیمی سریع، بزرگ و ناشی از عشق به علم و آموزش دانست و گفت: شاید عده ای باور نمی کردند که ما بتوانیم سریع تصمیم بگیریم و نگذاریم چرخه علم بایستد، این کار بسیار بزرگی بود.

امام جمعه قم افزود: در شرایط نبود امکانات از یک سو و تنگناهای معیشتی خانواده ها از سوی دیگر چون پای علم و عشق درمیان بود، معلمان عزیزمان با تمام وجودشان در این زمینه تلاش کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به شرایط ویژه آموزش مجازی این وضعیت را تهدید و فرصتی توامان دانست و تصریح کرد: شرایط امروزجامعه ما ایجاب می کند که بیش از گذشته تلاش کنیم. ما داریم از این فضای مجازی علم را به دانش آموزان منتقل می کنیم. هم خانواده ها باید مراقب باشند و هم ما باید مراقبت کنیم که طراحی ها و برنامه ریزی هایمان تامین کننده اهداف انقلاب باشد.

آیت الله حسینی بوشهری بر تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: ما می خواهیم نیروهایی را تربیت کنیم که در آینده مسؤولیت های نظام اسلامی را عهده دار شوند اگر توانستیم باور و انگیزه و اعتقاد برای پذیرش مسؤولیت ایجاد کنیم، آن موقع دیگر نیازی به نظارت نخواهیم داشت. اگر ما نیروهای خوب تربیت کنیم، آنها عالم را محضر خدا و خداوند را ناظر می بینند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان، مسأله گرانی ها و مشکلات معیشتی را ناشی از دلال بازی ها و نبود حس نوع دوستی و عدم رسوخ باورهای دینی در عمق جان برخی انسان ها دانستند و بیان کرد: یکی از مشکلات جدی ما مسأله گرانی ها در کشور است. علی رغم اینکه مسؤولان جهت نظارت بر بازار برنامه هایی اتخاذ می کنند، اما بخاطر اینکه برخی آدم های ما خوب ساخته و تربیت نشده اند و حس نوع دوستی در آنها نیست و باورهای عمیق دینی در آنها رسوخ نکرده، هیچ مشکلی حل نمی شود. اینکه دلالی جنس را از باغدار با کمترین قیمت می خرد و به چندین برابر  قیمت می فروشد، نشان می دهد که باورهای عمیق دینی در او رسوخ نکرده است.

وی در ادامه افزود: البته این قابل تعمیم به همه افراد جامعه نیست بلکه عده خاص هستند که این کارها را انجام می دهند. نوع دیگر مردم ما هم هستند که بسیار دلسوز بوده و در بحث کمک های مؤمنانه که مطرح شد، همه دیدند که چگونه پای کار آمدند.

آیت الله حسینی بوشهری آموزش و پرورش را یکی از پایگاه های مهم و کلیدی برای ساختن باور انسان ها در جامعه دانست و ابراز داشت: باورهای دینی و اعتقادی که در دوران تحصیل به دانش آموزان آموخته می شود، کم کم رشد می کنند و وارد جامعه می شوند. بنابراین همانطور که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: «انی بعثت معلما» و «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» کار شما نیز همانند کار رسول خدا(ص) است.

ارسال نظرات