۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۹۸۰۴۵
عضو حماس:

هر تلاشی علیه آرمان‌ حماس در آزادی کامل سرزمین فلسطین ناکام است

هر تلاشی علیه آرمان‌ حماس در آزادی کامل سرزمین فلسطین ناکام است
الحیه تاکید کرد که تلاش‌ها برای وادار کردن این جنبش به انصراف از آرمان‌هایش در آزادسازی کامل سرزمین فلسطین و تحقق حق بازگشت آوارگان ناکام خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس به مناسبت سی و چهارمین سالروز تاسیس این جنبش تاکید کرد که همه تلاش ها برای منصرف کردن این جنبش از آرمان‌هایش شکست خورده است.

به گزارش القدس العربی، الحیه که ریاست دفتر روابط عربی و اسلامی حماس را برعهده دارد، گفت: «حماس از هر مرحله، قوی‌تر بیرون آمده است و علی‌رغم همه تلاش‌ها برای توطئه و در تنگنا قرار دادن این جنبش، شکست و عقب نشینی آن روز به روز دشوارتر می‌شود».

وی با اشاره به آرمان و راهبرد آشکار حماس گفت: «تاسیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نقطه عطفی در تاریخ ملت فلسطین بود».

الحیه ضمن تمجید از نگهبانان فلسطین، قدس و مسجد الاقصی گفت: «ما با آنها عهد می‌بندیم که به آنها و فلسطین تا آزاد سازی کامل این سرزمین، بازگشت آوارگان و پیروزی نهایی وفادار می‌مانیم».

این مقام حماس به رژیم اشغالگر درباره پیامدهای تعرض به قدس و مسجد الاقصی و پیرامون آن هشدار داد و گفت: «هر گونه تعرض به این دو، نبرد سیف القدس را بازمی‌گرداند تا دست اشغالگران را قطع کند».

الحیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رژیم اشغالگر هیچ جدیتی در پیشبرد پرونده اسرا ندارد، گفت: «تلاش‌ها تا آزادی همه اسرای ما به هر راهی که ممکن است، ادامه خواهد داشت».

او درباره سازش برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: «این اقدام وارد کردن خنجری مسموم به پشت قدس، آرمان فلسطین و مقاومت ملت آن است».

این مقام حماس با اشاره به اقدام مشترک مقامات رژیم اشغالگر و تشکیلات خودگردان در بازداشت اعضای حماس و دیگر مبارزان فلسطینی گفت: «تشکیلات خودگردان از وحدت ملی بُریده است».

الحیه بر لزوم بازگشت به وحدت ملی برای جلوگیری از فروپاشی ملی و افول خطرناک تاکید کرد و گفت: «قدس در حال یهودی شدن است، شهرک سازی‌ها کرانه باختری را در بر گرفته است؛ اما ملت ما هرگز تسلیم نخواهد شد».

او بر لزو م سرکوب رژیم اشغالگر و تحریم کالاها، شرکت ها و شخصیت‌های آن و تحت پیگرد قانونی قرار دادن این رژیم تاکید کرد و گفت: «انگلیس هم با اقدام خود در گنجاندن نام حماس در فهرست تروریستی به خواسته دشمن صهیونیستی پاسخ داده است»./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات