۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۹۸۰۴۶

درخواست از دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنایات رژیم آل خلیفه ضد مخالفان

درخواست از دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنایات رژیم آل خلیفه ضد مخالفان
مجمع حقوق بشر بحرین از دبیرکل سازمان ملل خواست تا مقابل مواضع سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در هدف قراردادن مدافعان حقوق بشر در خارج از مرزهای این کشور، اقدام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مجمع حقوق بشر بحرین از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته تا در برابر اقدامات خودسرانه مقامات رژیم آل خلیفه در هدف قرار دادن مخالفان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در خارج از مرزهای این کشور که نقض آشکار ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر است، کاری انجام دهد.

به نوشته العهد، این مجمع تاکید کرد که مقامات رژیم آل خلیفه بعد از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جمعیت الوفاق بحرین در لبنان، از سرویس‌های امنیتی لبنان خواستند تا اعضای این جمعیت را اخراج کنند.

انجمن مذکور از دبیر کل سازمان ملل متحد خواست تا از مقامات بحرینی بخواهد به جای گزینه های امنیتی به یک آشتی ملی جهت تحقق اصلاحات سیاسی و حقوقی جامع و ریشه‌ای دست یابد.

پس از برگزاری کنفرانس خبری جمعیت الوفاق در بیروت که به گزارش اقدامات ضد حقوق بشری رژیم بحرین پرداخت، این رژیم عصبانی شده و به رغم اینکه قبلا سفیر خود را از لبنان فراخوانده و قهر است، از دولت لبنان خواست جلوی اهانت به بحرین را بگیرد.

مهره‌های عربستان سعودی در دولت لبنان هم به سرعت دست به کار شده و ضمن محکومیت کنفرانس حقوق بشری، کار را به اخراج اعضای این جمعیت رسانده‌اند. این در حالی است که کنفرانس مزبور مجوز برگزاری داشته است. اما مخالفان نظام سوریه عمدتا بدون دریافت مجوز، برنامه برگزار می‌کنند.

جالب اینجاست که رژیم بحرین جرات ندارد به دیگرانی که علیه نقض حقوق بشر در این رژیم صحبت می‌کنند اعتراض کند، مثلا نماینده انگلیس در برابر سفارت این کشور در لندن خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد، اما بحرین به انگلیس اعتراض نکرد.

کارشناسان در این زمینه درباره تکرار سناریو عربستان علیه لبنان به بهانه انتشار اظهارات «جورج قرداحی» وزیر رسانه سابق لبنان درباره انتقاد از جنگ یمن هشدار می دهند؛ زیرا اتفاقی که اکنون توسط بحرین ضد لبنان در حال رخ دادن است، شباهت زیادی به مواضع عربستان سعودی در هنگام بحران آفرینی ضد لبنان دارد./۹۸۸/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات