۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۹۸۰۵۴
استاد اخلاق حوزه:

از زیارت و توسل به ائمه به ویژه نسبت به بارگاه حضرت معصومه غافل نشویم

از زیارت و توسل به ائمه به ویژه نسبت به بارگاه حضرت معصومه غافل نشویم
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: از زیارت و توسل و توجه به ائمه به ویژه نسبت به بارگاه حضرت معصومه(س) غافل شده ایم و بسیاری از مشکلات ما نتيجه اين امر است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به منظور امادگی برای باشکوه برگزار شدن برنامه های دی ماه خصوصا گرامیداشت علامه مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی، جلسه درس اخلاق توسط پایگاه بسیج با دعوت از حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه واقع در جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در این جلسه درس اخلاق اظهار داشت: در ابتدای تولد حضرت زهرا(س) خداوند به رسول اکرم(ص) می فرماید که به شما «خیر کثیر» دادیم، بعد از تولد حضرت زهرا(س) هم، پیامبر مرتب سفارش حضرت زهرا را به مومنین و مسلمین می کردند.

این استاد اخلاق حوزه گفت: در آخر زیارت نامه حضرت فاطمه زهرا(س) آمده است که ما از حضرت زهرا می خواهیم که به ولایت فاطمه پاک شویم و هر کسی در این دنیا پاکی و طهارت به دست آورده است، از طریق فاطمه(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در ادامه سخنان خود بیان داشت: بیشتر شما شاید شنیده اید که پدر مرحوم آیت الله مرعشی دستور دادند که قبر حضرت فاطمه(س) را پیدا کنند، یعنی ایشان عاشق بودند که سر مزار این بانو بروند و زیارت کنند و ایشان فرمودند برای زیارت حضرت فاطمه زهرا (س)، زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) واجب است.

وی با اشاره به اینکه به نظر خودم، من از مقام و منزلت و جایگاه واقعی حضرت معصومه(س) چیزی نمی دانم افزود: یقین داشته باشید که طلبه در قم از حرم حضرت معصومه(س) اگر نتواند چیزی گیرش بیاید، هیچ جای دیگری نمی تواند چیزی پیدا کند و این از مسلمات است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: سال آخر عمر آیت الله مصباح یزدی ایشان را در اتاقشان دیدیم و وضعیت جسمانی بسیار بدی داشتند و گفتند که نمی توانم هیچ جایی بروم به جز حرم حضرت معصومه (س).

این استاد اخلاق حوزه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خیلی از زیارت و توسل و توجه به ائمه به ویژه نسبت به بارگاه حضرت معصومه(س) غافل شده ایم و بسیاری از مشکلات ما طلبه ها و مردم قم مال این است که به زیارت نمی رویم.

ارسال نظرات