۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۹۸۱۱۱
حجت الاسلام روانبخش در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

بازنشر سخن معاندان و دشمنان امام در سایت منتسب به امام!

بازنشر سخن معاندان و دشمنان امام در سایت منتسب به امام!
حجت الاسلام روانبخش بر لزوم نظارت نمایندگان مجلس بر بودجه های مراکز فرهنگی تأکید کرد و خواستار دقت نظر مسؤولان در اختصاص بودجه به مؤسسه و تنظیم و نشر شد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بودجه مراکز و مؤسسات فرهنگی در لایحه بودجه 1401 گفت: توجه به مؤسسات فرهنگی در لایحه بودجه 1401 امر مطلوبی بوده، زیرا فرهنگ ریشه و اساس کار است.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت فرهنگ در جامعه بیان کرد: اگر فرهنگ جامعه درست شود مسائل اقتصادی کشور هم حل خواهد شد، زیرا اختلاس ها و بی انضباط های مالی که در برخی نهادها، مؤسسات، مراکز دولتی و وزارتخانه ها انجام می شود، نشان می دهد که مسؤولان این نهادها از آموزه های فرهنگی صحیحی برخوردار نیستند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: اگر مدیران و مسؤولان مبانی فکری و باورهای درستی را داشته و اعتقاد به قیامت و حساب و کتاب داشته باشند، شاهد حیف و میل و بی انضباط مالی در نهادها و مؤسسات دولتی نخواهیم بود.

امروز با شبیخون فرهنگی دشمنان در کشور مواجهه هستیم

وی با بیان اینکه امروز با شبیخون فرهنگی دشمنان در کشور مواجهه هستیم، گفت: باید بودجه رسانه ها، صدا و سیما و حوزه های علمیه افزایش داده شود تا اینکه این نهادها بتوانند نیروهای انقلابی تربیت کرده و محتوای مناسب فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه تولید کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: باید مراکز و نهادهایی که توان مقابله با جنگ نرم دشمنان را دارند حمایت و تقویت شوند تا اینکه این مراکز بتوانند باورهای دینی و پاسخ های مناسب به شبهات دشمنان را در قالب های تولید فیلم، کتاب و مقاله ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در جنگ نرم و ائدیولوژی ها قرار داریم، ابراز داشت: ما نباید تنها جواب تهاجم های فرهنگی دشمنان را بدهیم بلکه باید نقد و هجمه به باورها و فرهنگ غربی داشته باشیم.

سایت جماران تبدیل به رسانه سکولارها شده است

حجت الاسلام روانبخش به بررسی و مقایسه تفاوت های بودجه مراکز فرهنگی کشور و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امسال بودجه های مراکز فرهنگی از جمله مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) رشد قابل توجهی داشته، اما نباید مجموعه ای به خاطر اینکه تنها نام امام خمینی(ره) را دارد، بودجه اش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از اهداف اصلی خود فاصله گرفته است، تصریح کرد: امروز سایت جماران تبدیل به رسانه سکولارها شده و به بازنشر نظرات و سخنان دشمنان امام اختصاص یافته است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: بودجه کلانی به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اختصاص داده می شود تا سایت جماران و نشریات مربوطه را اداره کند، اما این سایت و نشریات هر روز علیه فکر و اندیشه های اصیل امام راحل مطلبی را منتشر می کنند.

نباید بودجه ای کلان به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام اختصاص یابد

وی بر لزوم نظارت مجلس شورای اسلامی بر بودجه مراکز فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید نمایندگان مجلس بر بودجه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نظارت کنند که آیا این بودجه در ترویج اندیشه ناب امام راحل صرف می شود تا اینکه بودجه این مؤسسه را افزایش دهند یا اینکه تنها به اسم امام خمینی(ره) بودجه کلانی به این مؤسسه اختصاص داده شده اما در واقع در جهت ترویج فکر و اندیشه های امام هیچ فعالیت مؤثری انجام نگرفته است.

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه سایت جماران و نشریات موسسه تبدیل به رسانه ای برای بازنشر سخنان افرادی شده که ذره ای اندیشه ها و آرمان های امام خمینی(ره) را قبول ندارند، تصریح کرد: این افراد بیانات امام، اصل تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه را نقد می کنند و گاهی نیز سخنانی در راستای براندازی نظام بیان می کنند، همانند اینکه در مصاحبه اخیر تاجیک با سایت جماران مشاهده می کنیم که در این مصاحبه به شورش های اجتماعی اشاره شده و این سخنان بوی براندازی می دهد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام خمینی(ره) معمار انقلاب اسلامی ایران بوده و ایشان برای برپایی انقلاب خون دلهای بسیاری را تحمل کرده، اما اکنون سایت جماران مأمن و پناهگاه افرادی شده که در فتنه 88 نقش داشتند و آنها در طول انقلاب در جهتی حرکت کردند که فکر و اندیشه اصیل امام را به موزه تاریخ بسپارند.

دولت و مجلس در اختصاص بودجه به مؤسسه و تنظیم و نشر آثار امام خمینی دقت کنند

وی بر لزوم دقت نظر در اختصاص بودجه به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: نباید بودجه کلان به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) که در مقابل اندیشه های امام راحل فعالیت می کند، اختصاص یابد، از این رو باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اختصاص بودجه مراکز فرهنگی نظارت و دقت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
باید میان «فساد بسط‌یافته و گسترده» از یک سو، و «فساد محدود و اقلّی»، تفاوت نهاد.
0
1