۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۹۸۱۵۹

درگذشت سماح ادریس یکی از حامیان فلسطین در لبنان

درگذشت سماح ادریس یکی از حامیان فلسطین در لبنان
بیروت با خبر فوت «سماح ادریس» سردبیر مجله لبنانی «الاداب» که اخیرا پس از مبارزه با بیماری درگذشت، بیدار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ادریس روشنفکر، نویسنده، رمان نویس، مترجم و از اعضای موسس «کمپین تحریم حامیان اسرائیل در لبنان» از سال 2002 بوده.

سماح ادریس به دلیل فعالیت مداوم خود در زمینه رد عادی سازی روابط با صهیونیستها، و افزایش آگاهی بین مردم به خصوص تحریم صهیونیستها در سراسر جهان شناخته شده بود.

وی علیرغم تسلط پول های خلیج فارس بر دنیای مطبوعات و رسانه ها و چیرگی نفوذ آمریکا بر محیط روشنفکران و لغزش بسیاری از آنها در محور رژیم صهیونیست همچنان بر مواضع خود در قبال دفاع از مقاومت لبنان و آرمانهای فلسطین ثابت قدم ماند، چیزی که تا ابد از یاد نخواهد رفت. شعار همواره «اگر فلسطین را رها کنیم، خودمان را رها کرده ایم» بوده است.

بیماری سرطان به او فرصت زیادی نداد، چند ماه پس از ابتلا به این بیماری بدخیم و شروع درمانش میگذشت که از میان خانواده و دوستدارانش جدا شد.

نامبرده، فرزند مرحوم سهیل ادریس مؤسس «دارالادب»، که یکی از مهم ترین مجلات ادبی و فکری عرب به شمار می آید، سماح سردبیری آن را بعد از فوت پدرش در سال 1992 برعهده گرفت. مادرش نیز که عايدة مطرجي نام داشت نویسنده و مترجم نامداری به شمار می رود./۹۸۸/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
میزان دشمنی این نویسنده با رژیم صهیونیستی چقدر بود؟
0
0