۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۹۸۱۶۴
نائب رئیس معاون اجرایی حزب الله لبنان:

آمریکا عامل اصلی بدبختی ها و حامی مفسدان در لبنان است

آمریکا عامل اصلی بدبختی ها و حامی مفسدان در لبنان است
شیخ دعموش با بیان اینکه آمریکا عامل اصلی مصیبت ها و بدبختی های لبنان از همان آغاز تأسیس است، بر حضور قوی حزب الله با هدف حمایت از مقاومت تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: آمریکا شریک همه مصیبت ها و دردهایی است که لبنان از زمان تأسیس تا کنون با آن مواجه شده است. آمریکا شریک جنگ های رژیم صهیونیستی علیه کشور ما و ریختن خون شهدای لبنانی است. این کشور در حال حاضر یکی از علت های اصلی فروپاشی اقتصادی و مالی در لبنان بوده و سیاست آمریکا در قبال لبنان همیشه بر اساس حمایت از مفسدان و تقدیم مصلحت رژیم صهیونیستی بر مصلحت لبنان و حقوق لبنانی ها استوار است.

شیخ دعموش که در مراسم هیئت های زنان حزب الله در منطقه جبل لبنان در شهرک «المعیصره الکسروانیه» سخن می گفت، افزود: آمریکا طبقه سیاسی فاسد را در لبنان به قدرت رساند و از آن حمایت کرد. واشنگتن از مفسدان اقتصادی و نظام بانکی شکست خورده در لبنان حمایت و از تجهیز تسلیحاتی ارتش لبنان جلوگیری می کند. آمریکا با هدف تضعیف لبنان در میدان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، برای مقاومت توطئه چینی می کند.

وی ادامه داد: آمریکا آشکارا در امور داخلی لبنان دخالت و لبنانی ها را علیه یکدیگر تحریک می کند و از طریق تحمیل کاندیدها و ائتلاف های مورد نظر خود و همچنین حمایت مالی از کمپین های رسانه ای و پشتیبانی از انجمن ها و احزاب مورد حمایتش، مثل یک طرف اساسی در انتخابات پارلمانی آینده رفتار می کند. سفارت آمریکا به صورت مستقیم کارزار انتخاباتی آینده را در لبنان مدیریت و از مفسدان بزرگ در کشور حمایت می کند.

معاون رئیس اجرایی حزب الله تصریح کرد: سرفصل کارزار انتخاباتی که آمریکا بر هواداران و دست نشانده های خود در لبنان تحمیل می کند، حل مسائل اقتصادی و مالی نیست بلکه هدف اصلی آن، ضربه زدن به مقاومت و سلاح و متحدان آن است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا اعمال فشار اقتصادی و مالی علیه لبنان را ادامه می دهد تا از آن در انتخابات پارلمانی استفاده کند و مردم را به سوی نا امیدی، بی انگیزگی و مشارکت نکردن در انتخابات سوق دهد. هدف اصلی آنها از این فشارها این است که به اکثریت پارلمانی دست یابند تا اهداف آمریکا در لبنان محقق شده و تأثیر مقاومت و متحدان آن تضعیف شود و در نهایت لبنان را به ورطه عادی سازی روابط با تل آویو بکشانند.

این مقام ارشد حزب الله در پایان سخنان خود گفت: وظیفه ملی ما اقتضا می کند دوشادوش متحدان خود در نبرد انتخاباتی قرار بگیریم تا اهداف آمریکا در این انتخابات سرنوگون شود و شکست بخورد. حزب الله با جدیت کامل در انتخابات وارد می شود تا در مجلس نمایندگان حضور قوی، مؤثر و فعال داشته باشد و بتوانیم از مقاومت حمایت، به مردم خدمت و برنامه های خود را در راستای تأمین منافع لبنان و مردم آن اجرا کنیم./۹۸۸/

ارسال نظرات