۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۹۸۱۹۷
رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه:

اطلاعات تاریخی بسیاری از مسلمانان ضعیف است/ طلاب باید روشنگری کنند

اطلاعات تاریخی بسیاری از مسلمانان ضعیف است/ طلاب باید روشنگری کنند
قم ـ حجت الاسلام واعظ موسوی گفت: متاسفانه اطلاعات تاریخی بسیاری از مسلمانان ضعیف بوده و واقف به اولیات تاریخی سیره رسول الله(ص) نیستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام واعظ موسوی در جمع طلاب و فضلای تبریز، آذرشهر و اسکو ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت دخت بنی مکرم اسلام فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و عرض ارادت به ساحت قدسی زهرای مرضیه سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: تمام جنبه های زندگانی حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، درس آموز و  برای تمام آحاد جامعه الگو پذیر است.

وی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را اسوه عبادت، اخلاق، تربیت و معنویت دانست و اذعان داشت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در توصیه‌هایی همواره بر تمسک و حفظ اخلاص در عبادت ذات اقدس الهی و اطاعت اوامر خداوند متعال تاکید دارند.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه های علمیه با بیان این که خداوند متعال بهترین تقدیرات و مشیت را نصیب خالصان راه حق می‌کند، اظهار داشت: بارگاه عبودیت از نظر احترام بالاترین حد ممکن و غیر قابل تصور است و انسان ها به عنوان مخلوقات هر آنچه از خداوند متعال دریافت می‌کنند، هبوت و نزول شمرده می شود.

حجت الاسلام واعظ موسوی در ادامه بر جایگاه الگودهی سیره فاطمی تأکید کرد و اذعان داشت: زمانی که زهرای مرضیه(س) برای بهترین خلایق هستی اسوه و الگوست، به طریق اولی اسوه و الگویی متعالی برای تمام بشریت است تا سیره فاطمی را در جنبه‌های مختلف زیست بشری مورد توجه قرار دهیم.

وی ضمن اشاره به ابعاد مختلف سیره زندگانی زهرای مرضیه سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: زهرای اطهر(سلام الله علیها) زمانی که عبادت می کردند، راز و نیازشان به نحوی عالی مرتبه بود، که همچون نوری زمین را احاطه می‌کرد، بر تمام هستی می‌تابید.

سخنران این نشست با بیان این که مکتب زندگانی فاطمه(سلام الله علیها) برای خانواده طلاب بهترین الگو و سرشار از درس است، خاطرنشان کرد: این که رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی، فاطمی و علوی را مطرح می کنند، برای این است که بتوانیم زندگانی این عزیزان را برای خود الگو قرار دهیم و قدم در مسیر بیراهه نگذاریم.

حجت الاسلام واعظ موسوی، اشاره‌ای به پاسخ مولی الموحدین در رابطه با زهرای مرضیه که فرمودند؛ « نعم العون علی طاعة اللَّه» داشت و گفت: اگر همسران ویژگی «نعم العون» یعنی بهترین یاوری را در خود متجلی نمایند، می‌توان گفت مسیر زندگی فاطمی را در پیش گرفته‌اند.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه های علمیه با تاکید بر این که تمام  مراحل و افعال زندگی را می‌توان به رنگ و بوی عبودیت آراست، خاطرنشان کرد: اگر شخصیت زهرای مرضیه(سلام الله علیها)، را با دقت مورد توجه قرار دهیم و در زندگی خویش عملیاتی نماییم، در رویارویی با شبهات، مسائل و دشواری‌ها نخواهیم لغزید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف اعتقادی و تاریخی برخی از مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه اطلاعات تاریخی بسیاری از مسلمانان ضعیف بوده و واقف به اولیات تاریخی سیره رسول الله(صلی الله علیه و آله) نیستند؛ برطرف سازی این مهم نیازمند تبلیغ و روشنگری طلاب و فضلاست.

حجت الاسلام واعظ موسوی، در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از هر جهت اسوه بوده، مردم را به مسیری دعوت می‌کنند، که خود آن را پیموده‌اند، اظهار داشت: شان و منزلت فاطمه(سلام الله علیها) از چنان مقام والایی برخودار بود که پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) حدیث طولانی در وصف ایشان بیان نمودند.

حجت الاسلام غیبی نماینده طلاب تبریز، آذرشهر و اسکو در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، با بیان این که شدیدا نیازمند حضور طلاب و روحانیون در منطقه و تقویت بنیه‌های تبلیغی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستیم، خاطرنشان کرد: اعزام طلاب و روحانیون در قالب های مختلف طرح هجرت، قرارگاه سازندگی و بنیاد علوی دنبال شده تحت پوشش و اشراف نمایندگان طلاب پیگیری و عملیاتی می‌شود و از ظرفیت تبلیغی طلاب سطح و چهار برای حضور شهرهای استان آذربایجان شرقی استفاده می‌گردد.

وی در ادامه به حدیثی از اهل بیت(علیهم السلام) در رابطه با فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اشاره کرد و اذعان داشت: هر اندازه در مورد سیره زهرای مرضیه(سلام الله علیها) گفته شود و مجالس وعظ و سخنرانی برگزار گردد، باز نمی توان حق آن را به جای آورد؛ چرا که فاطمه(سلام الله علیها) منشأ خلقت نبی اعظم محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله ) و أمیرالمؤمنین علی(علیه السلام) هستند.

حجت الاسلام غیبی با بیان این که بیش از  130 آیه از آیات قرآن کریم در رابطه با شان و منزلت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ذکر شده است، خاطرنشان کرد: این آیات و روایات بسیاری که در رابطه با فاطمه(سلام الله علیها) بیان شده؛  مبین الگویی والا برای عینیت بخشی به سبک زندگی اسلامی است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک

بارپروردگارا، درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامی‌اش و فرزندان عزیزش (و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی)، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد.
0
0