۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۸۲۳۰
سفیر صنعاء:

سرنوشت یمن و سوریه، پیروزی در برابر توطئه‌های خارجی است

سرنوشت یمن و سوریه، پیروزی در برابر توطئه‌های خارجی است
صبری سفیر یمن در سوریه تأکید کرد که عاملان تجاوز به یمن، همان طرفهایی هستند که به سوریه حمله کرده‌اند، ولی سرنوشت هر دو کشور، پیروزی در برابر توطئه‌های خارجی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبد الله علی صبری سفیر یمن در سوریه بر عمق روابط دوجانبه بین دو کشور تأکید کرد و گفت که این روابط شامل پیوندهای مشترک بین سوریه و یمن است.

صبری به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که عاملان تجاوز به یمن، همان طرفهایی هستند که به سوریه حمله کرده‌اند، ولی سرنوشت هر دو کشور، پیروزی در برابر توطئه‌های خارجی است.

وی تأکید کرد، درد و رنجی که ملتهای یمن و سوریه با آن روبرو هستند، برآیند مداخلات خارجی و تلاش برای تجزیه امت اسلامی است و این مسئله در راستای اجرای طرحهای صهیونیستی-آمریکا در منطقه است.

سفیر یمن با بیان اینکه ملتهای یمن و سوریه با مقاومت، با این طرحها مقابله می‌کنند، خاطر نشان کرد، تجاوز به یمن، با هدف تسلط بر موقعیت راهبردی، چپاول منابع، مصادره حاکمیت و استقلال و جلوگیری از اتحاد یمن است.

صبری در پایان تأکید کرد که یمن همیشه در برابر اشغالگران ایستاده است و گورستان متجاوزان خواهد بود.

در همین ارتباط، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن مرداد ماه گذشته پیام تبریکی برای همتای سوری خود «علی عبدالله ایوب» به مناسبت ابقای وی در پست مذکور در دولت جدید سوریه فرستاد.

العاطفی در این پیام درباره تقویت ارتباط و هماهنگی میان دو ارتش و ملت برادر سوریه و یمن ابراز امیدواری کرد و افزود، نیروهای مسلح یمن در کنار برادران در سوریه در مقابل مداخلات آشکار خارجی ایستاده‌اند.

وی در ادامه مبارزه جانانه نیروهای مسلح سوریه و شکست کشورهای متجاوز و استکبار جهانی را ستود./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات