۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۹۸۰۹۵
امام جمعه ملبورن استرالیا:  

حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان یک وظیفه انسانی است

حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان یک وظیفه انسانی است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی گفت: تمام ادیان و مذاهب بر حمایت از مظلومان و انزجار از ظالمان و قدرت های زورگو تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا در خطبه های سیاسی - عبادی جمعه این هفته که با حضور تعدادی از نمازگزاران این شهر، در مجتمع والعصر ملبورن برگزار شد، گفت: امروز با مستضعفان و مظلومان عادلانه رفتار نمی شود.

وی با بیان این که حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان یک وظیفه انسانی است، گفت: تمام ادیان و مذاهب بر حمایت از مظلومان و انزجار از ظالمان تاکید دارند.

این روحانی استرالیایی با اشاره به این که دشمنان بشریت عوامل اصلی افزایش ظلم و ستم در گوشه و کنار جهان از جمله کشمیر، فلسطین، یمن و بحرین اند، ابراز داشت: وخامت اوضاع انسانی و بحران در کشورها، نتیجه سیاست های نادرست و غلط حاکمان جهان است.

وی خطاب به سران جهان اسلام است که وظائف خود را به درستی انجام دهند و در برابر هجمه های اسلام هراسی از سوی قدرت های استکباری، در حفظ حقوق و ارزش های اسلامی جدیت نشان دهند، ابراز داشت: علت اصلی افزایش ظلم و تجاوز در سرزمین های اسلامی، آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ و زور گو جهان اند.

امام جمعه ملبورن استرالیا با اشاره به این که وضع موجود جهانی نشانگر ناکامی و به کفایتی سران جهان است، ادامه داد: تمام کشورها حتی کشورهای پیشرفته با وضعیت بد روزگار مواجه اند و مردم از این وضع موجود به شدت رنج می برند.

وی با تاکید به این که امروز با مستضعفان و مظلومان عادلانه رفتار نمی شود و علت اصلی آن، سکوت سازمان ملل و نهادهای بین المللی حقوق بشر در جهان است، اظهار داشت: اعضای سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی حقوق انسانی، گام های عملی در این زمینه بردارند.

این دانشمند شیعه استرالیایی با اشاره به این که مناطقی که در آنها ناآرامی در حال گسترش است تحت تسلط قدرت های بیگانه و استکباری جهانی است، گفت: تا زمانیکه آن مناطق از وجود قدرت های استکباری و بیگانه تخلیه نشود، مردم رنگ آرامش نخواهند دید.

وی در آخر گفت: امروز مردم کشورهای مختلف با مشکلات جدی از قبیل بیکاری، گرسنگی، گرانی و شیوع عملیات تروریستی روبر اند، افزود: مراکز و نهادهای جهانی وظیفه دارند که با حل این معضل اجتماعی، به سوی تامین رفاه و کرامت انسان گام بردارند./988/

ارسال نظرات