۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۹۸۳۵۴
الحوثی مطرح کرد؛

تحقق پیروزی‌های گسترده در نبرد با سعودی/ رونمایی از دستاوردها

تحقق پیروزی‌های گسترده در نبرد با سعودی/ رونمایی از دستاوردها
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: به زودی جدیدترین دستاوردها و پیروزی هایی را که ارتش یمن در نبرد با عناصر سعودی محقق ساخته است، اعلام می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سخنانی را در خصوص آخرین تحولات مربوط به نبرد با عناصر متجاوز سعودی مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، الحوثی تصریح کرد: درحال حاضر دستاوردها و پیروزی هایی در نبرد با عناصر سعودی محقق شده اند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن به زودی از این دستاوردها و پیروزی‌ها رونمایی می کند.

نیروهای مقاومت یمن طی هفته‌های اخیر دستاوردهای مهمی را در نبرد با عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در شهر «مأرب» محقق ساخته‌اند. این اتفاق درحالی رخ داد که مقامات سعودی و نیز متحدان آنها در چارچوب ائتلاف متجاوز علیه یمن به هیچ وجه انتظار تحقق چنین دستاوردهایی از سوی نیروهای مقاومت یمن را نداشتند.

طی روزهای اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند بر پایگاه نظامی «أم ریش» در جنوب استان مأرب مسلط شوند. این پایگاه نظامی آخرین پایگاه نیروهای وابسته به سعودی در جنوب مأرب بود.

نیروهای یمنی با تحقق این دستاورد مهم اکنون می‌توانند به سمت منطقه «صافر» که بسیاری از میادین نفتی و گازی یمن در آنجا واقع شده است، پیشروی کنند.

در همین ارتباط، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «رأی الیوم» می‌نویسد: «اگر مأرب به طور کامل به دست یمنی‌ها بیفتد باید جنگ یمن را تمام شده تلقی کرد».

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامه مطلب خود پیرامون دستاوردهای یمنی‌ها در مأرب آورده است: «شاید این سؤال افکار عمومی را به خود مشغول کرده باشد که یمنی‌ها چگونه در برابر ارتش تا دندان مسلح سعودی توانسته‌اند دستاوردهای بزرگی را خلق کنند؟

پاسخ به سؤال مذکور این است که یمنی‌ها به خوبی دریافتند که چگونه باید با سعودی‌ها مقابله کنند. آنها به همین منظور، مناطق جنوبی عربستان از جمله جیزان، نجران، عسیر و أبها را به شدت بمباران کردند. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف سعودی را به دقت مورد اصابت قرار دادند».

اهمیت نبرد مأرب به حدی است که فاتحِ آن تعیین می‌کند چه کسی پیروز نهایی جنگ نابرابر یمن است. بر اساس آنچه که بدان اشاره شد، یمنی‌ها تنها چند گام تا تحقق پیروزی بزرگ فاصله دارند، چرا که اکنون در ۸ کیلومتری مرکز شهر مأرب مستقر شده‌اند. استقرار نیروهای یمنی در ۸ کیلومتری مرکز شهر مأرب نگرانی شدید آمریکایی‌ها را نیز برانگیخته است./۹۸۸/

منبع: المسیره

ارسال نظرات