۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۹۸۳۸۰
بررسی مصاحبه مجید انصاری؛

امام سالی یکبار در شب عاشورا عزاداری می‌کرد!

امام سالی یکبار در شب عاشورا عزاداری می‌کرد!
مجید انصاری معتقد است امام سالی یکبار آن هم در شب عاشورا یا شب ۲۱ ماه رمضان عزاداری می‌کرد و مراسمات مذهبی یک بیزینس است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی اخیر خود با کانال تلگرامی خبر فوری مسائلی را مطرح کرده که جنجال زیادی را بر انگیخته است. البته در فضای سایبر این گفت‌وگوی دو ساعت و نیمه به صورت کامل منتشر نشده بلکه کلیپ‌هایی از آن دست به دست می‌شود ولی این کلیپ‌ها به گونه‌ای نیست که فحوای کلام را تغییر دهد بلکه اگر کسی فیلم کامل گفت‌وگو را ببیند، بیشتر به سطحی بودن اظهارات وی پی می‌برد.

دبیر اجرایی تشکل سیاسی اصلاح‌طلب مجمع روحانیون مبارز ابتدا در پاسخ به سؤال مجری مبتنی بر fatf اظهار داشته که در طول تاریخ انقلاب بیشترین وقت را fatf به خود اختصاص داده و تصریح کرده که هیچ سؤالی باقی نمانده و همه مسائل پاسخ داده شده است و تصویب نکردن این سند، صرفا به علت جو روانی و رسانه‌ای و سود شخصی است! در صورتی که این سند مخالفین جدی در تراز آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و دبیر پیشین آن شورا دارد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه‌شنبه پس از پایان درس خارج فقه خود و در جمع برخی اعضای شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم و برخی شاگردانش در پاسخ به سوالاتی درباره «بررسی لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT» تاکید کرد: اگر از من شخصا نظرم را بپرسید، می‌گویم پالرمو و CFT بشدت برای امنیت ملی خطرناک هستند، بویژه CFT که بسیار خطرناک‌تر است.

وی افزود: ما هر چه جلوتر رفتیم شک‌مان به آمریکایی‌ها و اذناب‌شان و کشورهایی که اعضای FATF هستند بیشتر شد. این روشن است. می‌خواهم بگویم واقعا آدم‌های خطرناکی هستند. آدم‌های فاسدی هستند، البته از قبل آدم‌های فاسد و خطرناکی بودند. برجام‌شان نشان داد چقدر آدم‌های ناقابلی‌اند و CFT بدتر از برجام است.

همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقدام اخیر شورای FATF در دست گذاشتن بر روی ۲ مورد خاص مشکوک است، گفت: آیا این دخالت یک گروه خارجی در مسائل داخلی ایران نیست؟

 

آ / امام سالی یکبار شب عاشورا یا شب ۲۱ ماه رمضان عزاداری می‌کرد!

 

حجیم شدن دولت!

در ادامه مجید انصاری تعریضی به دولت‌های غیر اصلاح طلب در طول تاریخ انقلاب می‌زند که آنان دولت را حجیم و بزرگ کردند و با استخدام‌های گسترده، خرج و مخارج دولت را بالا بردند؛ وی همچنین به انتقاد از ساختمان‌سازی آن چنانی دولتی پرداخته است. ظاهرا یادش نمی‌آید کدام یک از رؤسای جمهور در کاخ‌های پهلوی به رتق و فتق امور ریاست جمهوری می‌پرداختند!

سپس وی از عدم واگذاری کارهای اقتصادی به بخش‌های خصوصی سخن می‌گوید و معتقد است دولت‌های اصلاحات به خوبی این سیاست را در پیش گرفتند ولی احمدی نژاد همه چیز را خراب کرد! همه می‌دانند که در دولت اول ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی نخستین جرقه‌های خصوصی سازی در اقتصاد کشور زده شد و سیاستی که با عنوان «سیاست تعدیل» در دستور کار دولت قرار گرفت؛ اما اتفاقی که در روند واگذاری دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی رخ داد چندان در چارچوب مفهوم خصوصی سازی قرار نداشت.

 این نکته نیز شایان توجه است که مجید انصاری به نهادهای انقلابی توصیه می‌کند به فرامین راهگشای رهبری توجه و به آن ها عمل کنند! 

بخش خصوصی در این دوران و در زمان انتقال مالکیت‌ها به افرادی اطلاق شد که در دایره‌ای محدود به شعاع نزدیکان دولت قرار داشتند، از همین زمان بود که انحراف از برنامه خصوصی سازی کشور رقم خورد و وزرا و مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی اولین افرادی بودند که در ابتدای صف تحویل گیرندگان دستگاه‌های دولتی قرار گرفتند.

در دولت خاتمی نیز خصوصی سازی به شکل دیگری در انحصار دولت قرار گرفت به طوری که مدیران واحد‌های واگذار شده به بخش خصوصی از میان مدیران دستگاه‌های دولتی انتخاب می‌شدند و به نوعی ادامه دهنده مسیر دولت تحت پوشش نام خصوصی سازی بودند. در این دوران وام‌های کلان در اختیار افرادی خاص قرار گرفت به طوری که در این میان ۱۶۰۰ نفر وام‌های بالای ۱۰۰ میلیارد تومان دریافت کردند و انحصار بخش خصوصی در اختیار افراد معدودی که آن‌ها هم از نزدیکان دولت بودند قرار گرفت.

 

 

آ / امام سالی یکبار شب عاشورا یا شب ۲۱ ماه رمضان عزاداری می‌کرد!

 

چرا شورای نگهبان نظارت می‌کند؟!

مجید انصاری نقطه اقتدار ما در ۴۰ سال گذشته را پشتیبانی مردم و اعتماد مردم به نظام خواند و حضور آنها در صحنه را موجب پیروزی دانست؛ همچنین مدعی شد این شورای نگهبان بود که با رد صلااحیت کردن افرادی همچون لاریجانی، پزشکیان و... باعث شد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند و آمار مشارکت پایین بیاید. باید از او سؤال کرد که اگر لاریجانی در انتخابات حضور داشت، مشارکت چند درصد افزایش می‌یافت و آیا کم شدن اعتماد مردم و دلسرد شدن مردم تقصیر شورای نگهبان است یا عملکرد دولت‌ها!؟

وی همچنین انتقادات دیگری نیز به شورای نگهبان وارد می‌کند که در جای خود باید بررسی شود ولی نکته‌ای که همگان را به خنده می‌اندازد این است که چرا نهادهایی زیر مجموعه شورای نگهبان پدید آمده و به تحقیقات برای کاندیداها می‌پردازند؟ او معتقد است اگر کسی سابقه زیادی، نه خوبی بلکه صرفا زیادی در جمهوری اسلامی داشت پس اکنون نیز انسان خوبی است و نباید به او گیر دهند!

نکته قابل توجه این است که مجید انصاری در این گفت‌وگو سعی می‌کند در هر مسأله‌ای خود را پیرو خط امام نشان دهد و با تقطیع سخنان امام سعی در متهم کردن شورای نگهبان دارد که شورا حق ندارد انتخابات مردم را محدود کند و باید مردم هرکسی را که خواستند، انتخاب کنند. آیا امام نفرمود ملاک حال فعلی افراد است و آیا نفرمود اگر آمریکا لااله الاالله هم بگوید ما با او کاری نداریم؟ باید به مجید انصاری و دوستانش گفت اگر امام میزان است پس تمام سخنانش را بپذیرید نه آنچه را که دوست دارید.

 

آ / امام سالی یکبار شب عاشورا یا شب ۲۱ ماه رمضان عزاداری می‌کرد!

 

مگر امام آنقدر عزاداری می‌کرد!

این گفت‌وگو شاهد دیگری است که اصلاح طلبان برای به زمین زدن اسلام ناب حاضرند با وهابیت هم همراه شوند. مجید انصاری در شهریور سال ۹۷ در گفتگو با اعتماد دلسوز انحرافات در عزاداری محرم شده و دست به انتقاد زده است؛ اما مردم خوب یادشان هست که مجید انصاری کسی بود که کف خیابان در ایام فتنه میدان داری می‌کرد و همچنین از یاد‌ها نمی‌رود که هتک حرمت به خیمه‌های عزای اباعبدالله علیه اسلام و آتش زدن پرچم ایشان، همچنین رقص و پایکوبی فتنه‌گران در روز عاشورای سال ۸۸  از جانب همین افراد سرچشمه گرفته است.

مجید انصاری که از فعالان فتنه ۸۸ بوده در این گفتگو با بستن دروغی بزرگ به امام راحل، آن بزرگ مرجع جهان تشیع گفته است: «مداحی و مرثیه سرایی در حدی باید باشد که امام قبول داشت؛ امام سالی یکبار شب عاشورا یا شب ۲۱ ماه رمضان عزاداری و مرحوم کوثری می‌آمد و برای وی مرثیه سرایی می‌کرد.»! ظاهرا او حتی دیوار‌های این کشور را هم در دو ماه محرم و صفر ندیده که مزین به جمله «این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته» است.

از آنجا که خواننده متن خودش توان پاسخ به سخنان ضد مذهبی مجید انصاری را دارد، صرفا به نقل و قول این سخنان اکتفا می‌شود: دهه مسلمیه درست کردیم، دهه محسنیه هم می‌خواهیم درست کنیم، دهه محرم و اصلاً ماه محرم، ماه صفر (درست کردیم)؛ از این جهت گفتم "بیزینس" که یک عده وقتی کسبشان این (کار) شد که مراسم‌های مذهبی باشد، تولدهایی برای برخی یافتند که اصلاً در تاریخ وجود ندارد. تاریخ تولد فلان امامزاده و تاریخ وفات فلان امامزاده. مراسم امروز نصب پرچم (باشد)، فردا برداشتن پرچم. و الله بالله خدمت به امام حسین علیه‌السلام نیست که شما در دهه محرم، 30 شبکه که می‌زنید، (بعد می‌بینید) این زنجیر می‌زند و آن سینه می‌زند ... و الله بالله خدمت به امام حسین علیه‌السلام نیست که شما در دهه محرم، سی شبکه که می‌زنید، (بعد می‌بینید) این زنجیر می‌زند و آن سینه می‌زند.»

وی در پایان می‌گوید حالا به هر دلیلی در سال ۸۸ یک اتفاقی افتاد! ما نباید تا الان آن موضوع را کش دهیم و افراد را حصر کنیم؛ این اشتباه است که یک حکومتی که ادعای قدرتمندی دارد عده‌ای را حصر کند. واقعا جای تعجب است که آن‌ها عمق مسأله را در سال ۸۸ درک نکرده اند و هنوز با کمال وقاحت می‌گویند اتفاقی نیفتاده و هرچه بوده تمام شده! مطمئنا اگر به پرونده سران فتنه بدون سانسور رسیدگی شود، حکمی کمتر از اعدام برایشان صادر نخواهد شد.

این اولین و آخرین مصاحبه مجید انصاری و سایر اصلاح طلبان نیست و نخواهد بود...

سید محمد متکلم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
.. انتقاد از مجید انصاری..
0
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
نحوۀ برگزاری مراسمهای مذهبی و برخی سخنرانی ها و مداحی ها در این قبیل محافل و مجالس قابل نقد بوده و هست اما بعضی بیانات و اظهارات آقای انصاری در رابطه با مجالس دینی و اعتقاد که با خون و روح عاشقان ال الله (ع) عجین شده است، یاوه و هرزه سرایی بیش نبوده و نیست. جر خوردن وی در خصوص مراسمات آئینی به این خاطر است که در اینگونه مراسمها مردم توسط گویندگان و مداحان بیشتر در جریان ........کاری های شخص مزبور و هم پیاله های اصلاح طلب و آمریکایی وی قرار می گیرند. چه بسا اگر مداحان و سخنرانان مراسمات دینی به تعریف و تمجید از آقای انصاری و دوستان خائن وی می پرداختند آن همگان می دیدند که این چگونه به مدح و ثنای مجالس مذهبی و گردانندگان آنها می پرداختند.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
بزرگترین آسیب مملکت ما
بعد از اختلاس مدیران
وابستگی و دلبستگی امثال جناب مجیدآقای انصاری به غرب و در نتیجه وادادگیه
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
این سخنان تحریف آشکار امام است.
3
1
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
این حرفا چیه آقای انصاری؟
از شما بعید بود.
4
1
ناشناس
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
اتفاقا هرز گویی از این افراد بعید نیست که در گشته مکرر یاوه گویی کرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
مجید انصاری دروغ بسیار بزرگی در مورد حضرت امام رضوان الله علیه گفته است.
4
1
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
موسسه حفظ و نشر آثار امام هم که حتما با این بشر هم نظر هست که پاسخش رو نمیده!
4
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
مجید انصاری غلط زیادی کرده
5
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
..بیان حرف حق، همینه
.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
چرا ی نفر دهن اینا رو نمیبنده
0
0
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
کذاب
0
0