۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۹۸۴۲۲
مدیر حوزه های علمیه بیان کرد؛

طراحی رشته های مرتبط با پزشکی در درختواره رشته های حوزه

طراحی رشته های مرتبط با پزشکی در درختواره رشته های حوزه
آیت الله اعرافی ورود به حوزه پزشکی را دارای اضلاع و پیچیدگی‌هایی متعددی دانست و گفت: در درختواره رشته ها اخلاق پزشکی و سلامت معنوی و رشته های مرتبط پیشبینی شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه، در دیدار رئیس و معاونین سازمان نظام پزشکی کشور، اظهارکرد: از گذشته تاکنون همگان جامعه پزشکی را به مجاهدت و وارستگی می‌شناسند و البته همه اقشار و طبقات نیازمند رشد و ارتقا هستند. رسالت خدمت‌گزاری و تسکین آلام بیماران مهمترین نقش جامعه پزشکی است که در طول تاریخ همیشه شاهد آن بوده‌ایم و در شرایط سخت و سنگین دو سه سال اخیر نیز شاهد، چنین مجاهدت‌هایی هستیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ادامه داد: ورود در حوزه پزشکی اضلاع و پیچیدگی‌هایی متعددی وجود دارد، با همه ظرافت‌ها و حساسیت‌های این حرفه، می‌بایست اهل‌فن، نخبگان و صاحب‌نظران آن ورود کنند، اما آنچه ما به عنوان حوزه علمیه نسبت به آن پرداخته ایم در درختواره رشته ها محورهای فلسفه فقه و اخلاق پزشکی و نیز سلامت معنوی و رشته های مرتبط پیشبینی شده است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل پزشکی و نظام پزشکی اشاره کرد و گفت:ورود در مسائل پزشکی باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، ورود کرد و عبور از آن درست نیست.

آیت الله اعرافی افزود: اگر نکته یا دغدغه هایی مطرح است می‌بایست به صورت منطقی، علمی نوشته و با تشکیل گروه های اندیشه‌ورز نسبت به بررسی آن اقدام کرد.

ارسال نظرات