۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۹۸۴۸۱
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

امیدآفرینی و غلبه بر توطئه یأس پراکنی دشمن از اولویت‌های جهاد تبیین است

امیدآفرینی و غلبه بر توطئه یأس پراکنی دشمن از اولویت‌های جهاد تبیین است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه کلیدی‌ترین جهاد جوانان بازنمایی واقعیت‌های امیدبخش است، امیدآفرینی و غلبه بر یأس پراکنی را از اولویت‌های جهاد تبیین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای سلامت، اظهار کرد: رهبری معظم در این دیدار بار دیگر موضوع مهم جنگ روایت‌ها را مطرح کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به مجاهدت‌های حضرت زینب کبری(س) بار دیگر موضوع جهاد تبیین را مورد تأکید قرار دادند؛ زیرا حضرت زینب(س) جهاد تبیین و جهاد روایت را راه انداخت و نگذاشت روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ بلکه کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه یابد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به راهبردهای دشمن در جنگ روایت‌ها و مقابله با آن، ایران را مرکز فرماندهی ملت‌ها در جنگ اراده‌ها دانست و اضافه کرد: حقیقت این است که امروز در دنیا یک جنگ عظیم و چالش بزرگ برپاست؛ جنگ توپ و تفنگ نیست، اما جنگ اراده‌ها و عزم‌ها و سیاست‌ها و تدبیرهاست و ایران در جبهه‌ای از این جنگ در مرکز فرماندهی قرار دارد که افراد آن جبهه را ملت‌ها تشکیل می‌دهند؛ یعنی اتاق فرماندهی یک‌طرف این جبهه، ایران است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن، جنگ را به عرصه و صحنه دیگری کشانده است، ادامه داد: هدف دشمن در این جنگ روایت‌ها تحریفِ حقایق و تضعیف امید و اراده است.

حجت‌الاسلام آزموده راهبرد دشمن در این جنگ را تصویرسازیِ غلط از واقعیات ذکر کرد و گفت: در صحنه این جنگ تصویرسازی غلط از واقعیت‌ها راهبرد اصلی دشمن است و با امکانات وسیع خود قصد دارد تصویری غلط از وضع کشور ارائه دهد.

وی با بیان اینکه برای تصویرسازی غلط از وضعیت کشور توپخانه رسانه‌ای دشمن با تمام قوا فعال است، اضافه کرد: امروز دشمن امید و ایمان مردم را هدف گرفته است.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: اما حقیقت ماجرا این است که کشور در حال پیشرفت بوده و انقلاب و مبانی انقلابی در حال پیشرفت است؛ یعنی علی‌رغم برخی کاستی‌ها کلیت کشور به سمت مفاهیم انقلابی و آرمان‌های انقلابی و حقایق انقلابی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این میان کلیدی‌ترین جهادِ جوانان بازنمایی واقعیت‌های امیدبخش است، تصریح کرد: در میدان جهادِ تبیین وظایف مهمی بر عهده جوانان و افسران جنگ نرم بوده و امیدآفرینی و غلبه بر توطئه یأس پراکنیِ دشمن از اولویت‌های اصلی در این جهاد است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: امروز واقعیت‌های عینی ایران اسلامی در درون خود پیام امید و امیدواری را به همراه دارد به‌شرط آنکه این واقعیت‌ها به شکل صادقانه و هنرمندانه به مردم منتقل شود؛ لذا باید در میدان جهادِ تبیین و روایت با تمام توان وارد شد و با شناخت درست واقعیت‌ها و بیان آن‌ها، اجازه تصویرسازی غلط و تحریف حقایق را به دشمن نداد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات