۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۹۶۸۴۳
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

اولویت نخست دولت سیزدهم اقتصاد مقاومتی است نه احیای برجام

اولویت نخست دولت سیزدهم اقتصاد مقاومتی است نه احیای برجام
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده گفت: دولت سیزدهم برجام را اولویت اول نمی‌داند؛ بلکه اولویت اول آن اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران، به تبیین فضای شکل‌گیری مذاکرات در دولت سیزدهم پرداخت.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور ما با شرایط دوران مذاکرات قبل تفاوت‌های بسیاری دارد، افزود: اکنون و بر اساس آمارها و نظرسنجی‌ها اکثریت مردم نه به آمریکا و نه وعده‌های او دیگر هیچ اعتمادی ندارند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: در عرصه خارجی ایران انقلابی مهم‌ترین محور مقاومت است که پس از ۸ سال آمریکا را در غرب آسیا زمین‌گیر کرده است و خواب‌های پریشان مثلث عبری عربی غربی را تبدیل به کابوس کرده است.

وی ادامه داد: اکنون دولتی بر سرکار آمده است که برجام را اولویت اول نمی‌داند. اولویت اول دولت سیزدهم بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر است و نگرشش به بیرون اول به همسایگان است و سپس به شرق و همه کشورها.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: دولت سیزدهم به میدان مذاکره و دیپلماسی آمده است اما اولاً فاصله‌ای با میدان ندارد و این فاصله را کم کرده است و ثانیاً مذاکرات را در حال حاضر مذاکره برای رفع تحریم‌ها می‌داند نه مذاکره هسته‌ای؛ یعنی از نگاه دولت کنونی مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌ها برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته‌ای ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است و باید راستی آزمایی وعده‌های غرب را بکند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: دولت سیزدهم اگرچه برای رفع تحریم‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد اما مهم‌تر از آن به خنثی‌سازی تحریم‌ها در عرصه داخل و خارج می‌اندیشد.

وی ادامه داد: عضویت در پیمان شانگهای، سفر رئیس‌جمهور به قرقیزستان و اجلاس اکو، انعقاد قرارداد گازی و مذاکره با فعال‌سازی کرویدور ایران و گرجستان و اجرایی سازی پیمان راهبردی ایران و چین و تلاش برای رفع موانع تولید و رونق و جهش تولید در همین ۱۰۰ روز گذشته، حکایت از آن دارد که ایران انقلابی با اتحاد بین قوای سه‌گانه و همراهی بی‌نظیر نیروهای مسلح و قرابت بیش‌ازپیش دیپلماسی و میدان، فضا را تغییر داده است. /9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات