۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۸۳۸۱۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

آمریکا راهبرد فشار حداکثری را به مهار حداکثری بدل کرده است

آمریکا راهبرد فشار حداکثری را به مهار حداکثری بدل کرده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: در جریان مذاکرات احیای برجام راهبرد آمریکا از فشار حداکثری به مهار حداکثری تغییر پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به تداوم خصومت و توطئه‌های جبهه استکبار علیه ایران اسلامی علی‌رغم در جریان بودن مذاکرات احیای برجام، اظهار کرد: در جریان این مذاکرات راهبرد آمریکا از فشار حداکثری به مهار حداکثری تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: در راهبرد فشار حداکثری ترامپ دریک تقسیم کار پنهانی بدون توجه به رفقای اروپایی خود و بی‌اعتنا به سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی وارد رویارویی مستقیم و تشدید جنگ ترکیبی شد لذا شخصاً وارد عمل شده و از برجام خارج شد و کار را به آنجا رسانید که رسماً ترور بزدلانه سردار مقاومت را بر عهده گرفت.

حجت‌الاسلام نجفی زاده تصریح کرد: در این راهبرد ترامپ و آمریکا پلیس بد بودند و اروپا و آژانس پلیس خوب، حالا اما با همان تقسیم کار وضعیت ظاهراً تغییر کرده است؛ به‌گونه‌ای که اکنون این آمریکا و بایدن هستند که پلیس خوب هستند و می‌خواهند به برجام برگردند اما اروپا و آژانس کاسه داغ‌تر از آش و پلیس بد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نشست وین و مذاکرات پیاپی آن که اکنون به عدد هفت رسیده، نشان داد آمریکا درصدد یارگیری برای اجماع سازی علیه ایران است و اکنون برخی شواهد نشان از آن دارد که آمریکا و تروئیکای اروپایی و لابی صهیونیزم درصددند با تحریک آژانس هسته‌ای و نمایش‌های پیدا و پنهان رافائل گروسی، به بهانه بازتفسیر برخی مواد و تبصره‌های برجام و اساسنامه آژانس راه را برای امکان دسترسی بیشتر به اماکن مختلف کشورمان باز کنند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: همچنین این گروه تلاش می‌کنند برخی محدودیت‌هایی که چهار سال دیگر یعنی سال 2025 و سقف زمانی تعیین‌شده در برجام به اتمام می‌رسند، تبدیل به زمان نامحدود شده و ایران را همچنان معطل نگاه دارند.

وی خاطرنشان کرد: اروپا و آمریکا و جبهه استکبار می‌کوشند تا در قالب یک بند الحاقی یا توافق موازی، برجام هسته‌ای را به برجام های موشکی و منطقه‌ای پیوند بزنند و احیای برجام را گروگان این بند الحاقی بگیرند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات