۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۹۸۴۹۹
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

۴۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون فاقد مسکن هستند

۴۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون فاقد مسکن هستند
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی، با اشاره به رویکردهای مهم مرکز خدمات حوزه گفت: نمایندگان طلاب و فضلا می‌توانند نقش مهمی در ارتباط مرکز خدمات و طلاب داشته باشند

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی با حضور در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: افتخار ما در مرکز خدمات حمایت و خدمت به حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیونی است که در طول ۱۴ قرن گذشته منشأ خدمات ارزشمندی به اسلام و جامعه اسلامی بوده‌اند؛ حوزه‌های علمیه‌ای که با رویکرد جهادی پرچم اسلام را بر افراشته نگاه داشته و مانع برافراشته شدن پرچم نفاق و فتنه و انحراف در جوامع اسلامی شده‌اند.

وی بیان داشت: حوزه‌های علمیه تاکنون استوانه‌های بزرگ علمی و معنوی را پرورش داده و هرکدام در قرون متمادی افتخاری برای اسلام و جامعه اسلامی بودند و به‌عنوان محکمات مطرح بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی افزود: همان‌گونه که قرآن و احادیث محکمات و متشابهات دارند و باید متشابهات را به محکمات ارجاع داد، در جامعه نیز بعضی چیزها متشابهات و بعضی محکم و بعضی افراد متشابه‌اند و بعضی جزء محکمات هستند؛ انبیا و اولیا و امامان معصوم علیهم‌السلام از محکمات جامعه دینی‌اند، این بزرگواران در بینش، گرایش و کنش‌ها از محکمات هستند. بعد از آنها بر اساس العلماء ورثه الانبیاء، یعنی علمای راستین از محکمات جامعه به حساب می‌آیند که باید هرگونه تشابه در بینش و گرایش را با ارجاع به آنها رفع کرد.

وی بیان کرد: امثال شیخ مفید و سید رضی و سید مرتضی و شیخ انصاری و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و بسیاری از مراجع عظام و علمای راستین از محکمات جامعه اسلامی بوده و هستند، لذا افتخار ما خدمت رسانی خالصانه و متواضعانه و البته کریمانه به این افراد است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه عزت نفس و کرامت جامعه هدف را از رویکردهای مهم مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه می‌توانند نقش مهمی در ارتباط مرکز خدمات و طلاب داشته باشند و با معرفی طلابی که دچار مشکل شده‌اند می‌توانند به مرکز خدمات در انجام رسالتش کمک کنند.

وی تصریح کرد: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه برای تحقق مأموریت حوزه زحمات بسیاری کشیدند و کمک بزرگی برای مجموعه‌های حوزوی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی با بیان اینکه افتخار ما در مرکز خدمات این است که در خدمت حوزه‌های علمیه و سربازان حضرت ولی عصر(عج) هستیم، گفت: ما باید بر اساس وظیفه مهمی که بر عهده‌مان است برای حمایت از حوزه علمیه تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جدید مرکز خدمات گفت: افزایش فعالیت‌های مرکز خدمات در بحث فرهنگی خانواده با فراگیری ۲۱ هزار نفر از جامعه هدف آغاز گردید.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: استعداد سنجی فرزندان طلاب با هدف شناسایی خلاقیت‌ها، ارائه خدمات فرهنگی جامعه در مجتمع‌های مسکونی طلاب و تکریم فرزندان طلاب و روحانیون مرحوم از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات در بخش خدمات فرهنگی ویژه خانواده طلاب است.

وی به طرح هدفمندی خدمات مرکز اشاره کرد و گفت: حمایت هدفمند از رسالت طلاب و روحانیون از اهداف طرح هدفمندی است؛ بر اساس این طرح طلابی که به یکی از شئون حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند مورد حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند، به این معنی که از طلاب تا زمان مشخصی که در حال تحصیل هستند حمایت تحصیلی صورت می‌گیرد و پس از آن حمایت تحصیلی قطع شده و حمایت تبلیغی و پژوهشی آغاز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی ادامه داد: طرح هدفمند از طرح‌های جدید مرکز خدمات است و ایرادهایی بر آن وارد است و در تلاش هستیم این ایرادها رفع شود.

وی تکمیل اطلاعات پذیرشی طلاب و روحانیون را در اجرای مناسب طرح هدفمندی ضروری دانست و گفت: کامل کردن اطلاعات از بی‌عدالتی در ارائه خدمات جلوگیری می‌کند.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: افتتاح فروشگاه اینترنتی مرکز خدمات و ارائه کالاها به صورت تقسیطی از دیگر اقدامات جدید مرکز است و طلاب می توانند با مراجعه به بخش فروشگاه سامانه سخا استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون فاقد مسکن هستند، گفت: در بحث مسکن تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه مسکن و شهرسازی منعقد کردیم تا در قالب طرح نهضت ملی مسکن مثل دیگران ثبت نام نمایند.

ارسال نظرات