۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۹۸۵۳۱
امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان کرد؛

تلاش دشمنان برای جلوگیری از شکل گیری قدرت واقعی جبهه مقاومت

تلاش دشمنان برای جلوگیری از شکل گیری قدرت واقعی جبهه مقاومت
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: تقویت گروهک های تروریستی در منطقه نشان می دهد دشمنان می خواهند از شکل گیری قدرت واقعی جبهه مقاومت در منطقه جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: امنیت و وحدت دو مقوله هستند که به نوعی همدیگر را تکمیل می کنند، زمانی که امنیت باشد وحدت حادث می شود و بالعکس زمانی که وحدت باشد امنیت تثبیت می شود و در مقابل اگر هر کدام از این دو مشکل داشته باشند دیگر مقوله دچار مشکل ساختاری و بنیادی خواهد شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: از همین رو دشمن به صورت همزمان دو مقوله «امنیت» و «وحدت» را در کشورهای اسلامی هدف تخریب و تحریف خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه امروز شاهد یک ناامنی بسیار بزرگ در خاورمیانه و کشورهای اسلامی هستیم، تاکید کرد: هدف اصلی دشمنان جلوگیری از وحدت مسلمانان بوده است که متاسفانه آنها تاکنون در این توطئه و دسیسه خود موفق بوده اند.

این عالم برجسته کرمانشاهی تصریح کرد: دشمن برای پیاده کردن این برنامه بلندمدت استعماری خود هزینه های انسانی و مالی بسیاری صرف می کند، بطوریکه در منطقه گروهک های تروریستی به راه می اندازد با دو هدف، اول از بین بردن امنیت و دیگری جلوگیری از وحدت که نمونه بارز این امر پرورش و تربیت تروریست های داعش توسط مدعیان دروغین حقوق بشر است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه تنها راهکار از بین رفتن گروهک های تروریستی و تجزیه طلب، رسیدن جهان اسلام به وحدت است، اظهار داشت: شاید برای یک برهه کوتاه زمانی بتوان گروهک های تروریستی و اجیرشده استکبار را از بین برد، ولی راهکار ریشه کن کردن این تفکرات تروریستی است که نیازمند زمان و کار فرهنگی و دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: در این میان برخی از سران کشورهای اسلامی با تساهل و سهل انگاری خود زمینه ساز رشد و پرورش تروریست در جهان اسلام می شوند که آخرین نمونه آن را می توان دراز کردن دست دوستی برخی از سران مسلمان به سمت رژیم منحوس اسرائیل عنوان کرد که این اقدام را باید خیانت به آرمان های آزادیخواهی در جهان اسلام دانست.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی دقیق متوجه می شویم که در دهه اخیر فعالیت های گروهک های تروریستی و نیز نحله های فکری و عقیدتی ملحد در جهان اسلام رشد قابل توجهی داشته است که این وضعیت نشان می دهد دشمنان می خواهند از شکل گیری قدرت واقعی جبهه مقاومت در منطقه جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز علمای جهان اسلام فارغ از هر مذهب و مرامی که دارند باید با تشکیل یک کارگروه ویژه و البته دائمی راهکارهای رسیدن جهان اسلام به وحدت و مهمتر از آن به جایگاه واقعی مسلمین در جهان را تبیین و عملی کنند./1400/پ210/

ارسال نظرات