۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۹۸۳۷۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

اسلام با تک فرزندی مخالف است

اسلام با تک فرزندی مخالف است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه خانواده های تک ‌فرزند در زمینه‌های مختلف دچار چالش‌های مختلفی می‌شوند، گفت: دین مبین اسلام با تک فرزندی مخالف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی در دوره آموزشی یک روزه رشد جمعیت و فرزندآوری که با حضور روحانیون مستقر در بقاع متبرکه و مبلغین و ائمه جماعات استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه تک فرزندی از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست، گفت: اسلام با تک فرزندی موافق نیست.

مدیرکل اوقاف استان و امور خیریه کرمانشاه گفت: تک فرزندی از دیدگاه علوم اجتماعی آسیب‌های غیر قابل جبرانی را برای فرد، خانواده و جامعه ایجاد خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: خانواده های تک ‌فرزند در زمینه‌های مختلف جسمی، عاطفی، روحی، مدیریتی و... دچار چالش‌های مختلفی می‌شوند

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تک‌فرزندی به عنوان یکی از عوامل هسته‌ای کاهش جمعیت در صورت شیوع می‌تواند بنیان جامعه را هدف قرار داده و در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی آسیب‌زا باشد.

مدیرکل اوقاف استان و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: از بعد روانی تک‌فرزندان، افرادی گوشه‌گیر، منزوی، بی‌اراده، و زودرنج هستند و از سوی دیگر از بین رفتن نسل، سالمندی جمعیت، کاهش تولید، ضعف اقتدار و... از پیامدهای دیگر شیوع تک فرزندی در جامعه هستند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه بیان داشت: اسلام با تک فرزندی مخالف است و مسلمانان را با رعایت شرایطی دعوت به ازیاد نسل می کند، روایات زیادی مبنی بر تشویق مسلمانان بر ازیاد نسل و آوردن فرزند دلالت می کند، از جمله روایتی که از پیامبر (ص) نقل شده با این مضمون که «ای مردان و زنان با همدیگر ازدواج کنید و دارای نسل گردید و زیاد شوید».

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خاطرنشان کرد: در آیات متعددی از قرآن، صریحا سخن از رازقیت خداوند آمده است و اینکه هیچ جنبنده‌ای نیست، مگر اینکه خداوند رحمان روزی وی را برعهده گرفته و تأمین می‌ کند، از این رو ترس از فقر دلیل موجهی برای تنظیم خانواده و کنترل جمعیت نیست.

حجت الاسلام صالحی در پایان سخنان خود عنوان داشت: انتظار داریم که مبلغان و روحانیون مستقر در بقاع متبرکه جامعه را تشویق به فرزندآوری کنند./1400/پ210/

ارسال نظرات