۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۹۸۲۴۳
در نشست مشترک علمای اهل سنت کرمانشاه با آیت الله علما مطرح شد؛

بصیرت ملت ایران در زمینه وحدت، نمعتی الهی

بصیرت ملت ایران در زمینه وحدت، نمعتی الهی
کرمانشاه ـ نشستی مشترک با حضور علمای اهل سنت کرمانشاه در دفتر آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با محوریت وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در دیدار با ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری؛ امام جمعه شهرستان پاوه و جمعی از علمای اهل سنت این استان، اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل توسعه و اقتدار کشورهای اسلامی مقوله وحدت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: به همین منظور همه مسلمین به ویژه علما و روحانیون باید توان خود را برای رسیدن امت اسلام به یک وحدت به معنای واقعی به کار بگیرند.

بصیرت ملت ایران در بحث وحدت یک نعت الهی است

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برخی از افراد مغرض و اسلام ستیز گاه و بی گاه سخنانی به زبان می آورند که بوی تفرقه و نفاق می دهد که این کار عملی نابخردانه در راستای خواسته های استعمار جهانی است.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: خوشبختانه درایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز بصیرت و بینش بالای ملت ایران باعث شده است که هرگونه توطئه برای ایجاد نزاع مذهبی و دینی در این کشور وجود نداشته باشد که این خود یکی از نعمت های بزرگ این انقلاب است.

با حرکت در مسیر رهبری و ولایت فقیه را را بر فتنه گران ببندیم

در ادامه این نشست، ماموستا ملاقادر قادری؛ امام جمعه شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: سخنانی که مولوی گرگیج؛ امام جمعه سابق آزادشهر به زبان آورد سرشار از تفرقه بود که بی شک در این میان، این سخنان نسنجیده زمینه شادی دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام را فراهم آورد.

ماموستا قادری تاکید کرد: اهل بیت علیهم السلام جایگاه ویژه ای در نزد مردم اهل سنت و علمای این مذهب دارند تا جایی که امام شافعی در این باره فرموده اند: اگر در نماز بر پیامبر (ص) و خاندانش صلوات نفرستید آن نماز مقبول نیست.

امام جمعه شهرستان پاوه تصریح کرد: لذا در این روزها باید به شدت مراقب چنین حرکات وحدت شکن توسط دشمنان اسلام باشیم و با حرکت در مسیر رهبری و ولایت فقیه را را بر فتنه گران ببندیم.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: اگر می خواهیم که توطئه های دشمنان علیه مسلمین بی اثر شود، تنها راه برای ما حفظ وحدت کلمه است، باید با انسجام و برادری راههای نفوذ دشمنان را سد کنیم.

رمز وحدت مسلمانان، ذات پاک و مقدس پیامبر مکرم (ص) و اهل بیت (ع) است

دیگر سخنرانی این نشست، ماموستا عبدالرحمن مرادی؛ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بود.

ماموستا مرادی اظهار داشت: رمز وحدت مسلمانان، ذات پاک و مقدس پیامبر مکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: همه علما و روحانیون در کشور در بحث وحدت و تقریب مذاهب پیرو و تابع منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز نمایندگان ولی فقیه در استان ها هستند، زیرا با مطالعه تاریخ در می یابیم که علما دینی همواره به عنوان منادیان وحدت در جهان اسلام ایفای نقش کرده اند./1400/پ210/

ارسال نظرات