۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۹۸۵۳۵
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

حضرت زهرای مرضیه حلقه وصل ولایت امیرالمومنین است

حضرت زهرای مرضیه حلقه وصل ولایت امیرالمومنین است
حجت الاسلام ذوالنوری گفت: چون غدیر حذف شدنی نبود آن را تحریف کردند، با توجه به حوادث غدیر خم، ولی نمی تواند به معنای دوستی باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب با حضور در اجتماع بصیرت فاطمی که در مسجد مجتمع علمی امام خمینی (ره) جامعة المصطفی برگزار شد، با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: زهرای مرضیه ازآنجایی که مصداق انسان کامل است، اسوه و الگویی به تمام معنا برای بشریت است؛ اینکه گفته می‌شود فاطمه زهرا الگوی بانوان هستند هم صحیح و هم غلط است.

وی افزود: چون ایشان انسان کاملی است، از این منظر تنها الگوی بانوان شمردن غلط بوده و الگویی برای تمام انسان‌ها می باشند همانگونه که قرآن می فرماید پیامبر تنها الگوی مردان نیست، لذا اگر حضرت زهرا را محدود به الگویی فقط برای بانوان کنیم، امر نادرستی است اما از این جهت که فاطمه زهرا زن و مادر است الگوی ویژه برای بانوان جامعه هستند.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه خشم، غضب و خوشنودی انسان کامل فقط در راه رضای خدا است عنوان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در جنگ احزاب به گونه‌ای خشم و غضب خود را به خاطر خدای تبارک و تعالی کنترل کرد که تعجب عمروبن عبدود را برانگیخت؛ امیرالمومنین نمونه ای از یک انسان کامل است که خشم و غضب او تنها برای رضای خدا بود.

نماینده مردم قم مهمترین شاخصه زهرای مرضیه (س) را ولایتمدار بودن دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که همه علیه امام علی علیه السلام صف کشیده بودند زهرای مرضیه (س) به عنوان یک انسان کامل از حق که در امام علی (ع) متجلی شده بود به دفاع برخاست.

وی با اشاره به این که غدیر از تاریخ اسلام حذف شدنی نیست، اظهار داشت: چون غدیر حذف شدنی نبود آن را تحریف کردند اگر کسی باور داشته باشد که ولی به معنای دوست می باشد بزرگترین جفا را نسبت به پیامبر روا داشته است.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد سفر حجة الوداع تصریح کرد: با توجه به حوادث غدیر خم ولی نمی تواند به معنای دوستی باشد، آنها می دانستند منظور پیامبر از ولی و ماجرای غدیر خم چه بود و در این ماجرا زهرای مرضیه حلقه وصل ولایت امیرالمومنین است.

وی در پایان با اشاره به روایاتی از کتاب اهل سنت و شیعه ابراز کرد: تاریخ و روایات فریقین به برتری علی بن ابیطالب نسبت به سایر صحابه پیامبر تصریح دارد اما متاسفانه دنیا طلبی مانع از سپردن حق به حق دار شده بود.

ارسال نظرات