۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۹۸۵۵۵

برداشت غیرمجاز از کارت بانکی با تماس تلفنی

برداشت غیرمجاز از کارت بانکی با تماس تلفنی
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از کارت بانکی با تماس تلفنی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفتگو با فارس به موضوع برداشت از حساب بانکی از طریق تماس تلفنی اشاره و اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری برای برداشت غیرمجاز از حساب افراد همواره از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از این روش‌ها برقراری تماس تلفنی با کاربران است.

وی گفت: در این روش کلاهبردار در پوشش برنامه‌های صدا و سیما و امثالهم با کاربر تماس تلفنی گرفته و با بیانی مسلط، به روشی که کاربر متوجه نشود اطلاعات بانکی و رمز‌های او را دریافت کرده و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب قربانی خود می‌کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند که برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی به خصوص رمز های خود را در اختیار افرادی که از طرق مختلف به ویژه تماس تلفنی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، قرار ندهند.

ارسال نظرات