۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۹۸۷۰۴

توصیه های آیت الله علوی گرگانی به مبلغان

توصیه های آیت الله علوی گرگانی به مبلغان
حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: قرائت به همراه تدبر در کلام الهی بسیار مهم و پرفایده خواهد بود و تذکر مردم با آیات الهی از وظایف روحانیون تبلیغی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به آیاتی از سوره ص، گفت: در این سوره مبارکه خداوند سه اصل مهم را بیان کرده که رسالت تبلیغی باید بر این اساس باشد، خدای تبارک و تعالی فرمودند کتاب مبارکی نازل شده که دو هدف تدبر در آیات و تذکر را در بر دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب مبارکی است، اظهار داشت: قرآن از این جهت که راهنمای بشریت است کتاب مبارکی بوده که ان شاء الله مبارک بودن قرآن بوسیله شما مبلغان برای مردم تبیین می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قرائت تنها را کافی ندانست و ابراز کرد: قرائت تنها کفایت نمی کند و قرائت به همراه تدبر در کلام الهی بسیار مهم و پرفایده خواهد بود، مردم را بوسیله آیات الهی تذکر دهید و این مرحله سوم یعنی تذکر از وظایف شما روحانیون تبلیغی است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه بهترین کتاب موعظه قرآن است، تصریح کرد: این جمله فرموده معصومین (ع) است، مبلغین عزیز اگر بتوانند در منابر قرآن را برای مردم باز و تبیین کنند، رسالت خود را انجام داده اند، البته برخی پذیرای معارف قرآنی نخواهند بود، مهم انجام وظیفه است که معارف قرآنی را به مردم برسانید.

ارسال نظرات