۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۶۹۸۷۲۹

برخورد جدی با گرانفروشی مرغ و تخم

برخورد جدی با گرانفروشی مرغ و تخم
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران با ارز ترجیحی تهیه شده و با هرگونه گرانفروشی مرغ و تخم مرغ برخورد جدی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، ایوب فصاحت اظهار کرد: علت گران شدن چند روز اخیر در خصوص تخم مرغ و مرغ، رفتارهای هیجانی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در واکنش به شایعات مربوط به ارز ترجیحی است.

وی گفت: با توجه به اینکه این ارز در ماه جاری هم همانند ماه‌های قبل برای نهاده‌های دامی تأمین شده و نهاده‌ها با همان قیمت قبلی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده‌اند هرگونه گرانی در بازار مرغ و تخم مرغ قابل قبول نیست.

فصاحت افزود: قیمت مصوب برای تخم مرغ شانه‌ای ۴۳ هزار تومان و برای مرغ کیلویی ۳۱ هزار تومان است و فروش این محصولات با قیمت‌هایی فراتر از مصوب گران فروشی محسوب شده و با آن برخورد جدی خواهد شد و از هرگونه گران فروشی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: نظارت‌ها در حال هوشمندسازی است و بازرسان جهاد کشاورزی به شکل گسترده در بازار حضور دارند تا از هرگونه گران فروشی جلوگیری شود و اگر مردم با هرگونه گران فروشی در حوزه مرغ و تخم مرغ مواجه شدند آن را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا بازرسان در کمترین زمان با حضور در واحد صنفی مراتب را به مراجع قضائی انتقال دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: با توجه به اینکه رفتارهای هیجانی باعث این افزایش قیمت شده برآورد ما این است که ظرف کمتر از سه روز این موضوع برطرف شود ضمن اینکه واحدهای توزیع نیز می‌بایست همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

ارسال نظرات