۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۹۸۷۸۰

دور جدید مذاکرات میان ایران و عربستان در بغداد

دور جدید مذاکرات میان ایران و عربستان در بغداد
یک منبع عراقی از زمینه سازی مقامات این کشور برای برگزاری دور جدید مذاکرات میان ایران و عربستان در بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از یک مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور، اقدامات گسترده‌ای برای زمینه سازی جهت برگزاری دور جدید دیدار‌های ایران و عربستان در بغداد، انجام می‌دهند.

به گفته وی طرف‌های سعودی و ایرانی، با برگزاری دور جدید مذاکرات موافقت کرده اند، اما تاکنون این مسئله قطعی نشده است که چه کسی در سطح مقامات دیپلماتیک یا دولتی بلندپایه از هریک از دو کشور در مذاکرات حاضر خواهند شد و طی دو روز گذشته تماس‌های متعددی در این خصوص صورت گرفته است.

این مسئول افزود: اقدامات عراق و تلاش برای برگزاری دور جدید مذاکرات از این باور عراق نشأت می‌گیرد که کاهش تنش در منطقه به صورت کلی بازتابی مثبت بر اوضاع امنیتی و سیاسی عراق خواهد داشت به خصوص در این دوره که عراق از نظر سیاسی بحران زده است.

این مسئول احتمال داد دور جدید مذاکرات اگر با مانعی مواجه نشود، به زودی برگزار خواهد شد.

چندی پیش، رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند که عربستان به ۳ دیپلمات ایرانی روادید اعطا کرده تا به این کشور سفر و فعالیت خود را شروع کنند.

در همین راستا حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و گفت‌وگو با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود اعلام کرد که هیئت‌های ایران و عربستان در آینده نزدیک در بغداد گردهم خواهند آمد و در خصوص عملیاتی کردن مرحله بعدی توافقات اقدام خواهند کرد.

پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجی‌گری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات