۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۹۸۸۸۷
امام جمعه ساری تأکید کرد؛

ضرورت شناخت، مقابله و خنثی سازی فتنه های خاموش

ضرورت شناخت، مقابله و خنثی سازی فتنه های خاموش
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به برخی فتنه های خاموش از سوی دشمنان گفت: شناخت، مقابله و خنثی سازی فتنه های خاموش مهم تر از فتنه هایی نظیر حوادث سال 88 است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت ایام سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی، از ایشان به عنوان مجاهد در میدان، مخلص و قهرمان یاد کرد.

وی با بیان این که شهید سلیمانی با حضور مجاهدانه خود در میدان توطئه های منطقه ای و فرا منطقه ای دشمنان را خنثی کرد، افزود: اقتدار امروز جبهه مقاومت مرهون تلاش و مجاهدت های سردار شهید سلیمانی است.

امام جمعه ساری با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: امروز خیمه ولایت که به برکت انقلاب در کشور امام زمان(عج) وجود دارد به همه مستضعفان، مظلومان و محرومان جهان امید و قوت قلب می دهد و پشتیبانی می کند و منافع ظالمان و مستکبران را به خطر انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که از بهترین درس های حضرت فاطمه(س) درس ولایت شناسی، ولایت مداری و حمایت از ولایت است، ادامه داد: ایشان در حمایت حضرت علی(ع) به عنوان امام و ولی همانند یک سرباز و افسر رشید به دفاع پرداخت و این بهترین درسی است که از مکتب فاطمه زهرا می توانیم بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پیروان مکتب فاطمی درس ولایت را خوب آموختند، خاطرنشان کرد: ملت با بصیرت ایران اسلامی در میدان هایی که نیاز بود همواره حضور حماسی و تعیین کننده ای داشتند.

وی در ادامه سخنان خود به ایام حماسه نهم دی اشاره کرد و با بیان این که تجلیل از حماسه نهم دی نشان از ولایت شناسی، ولایت مداری و بصیرت ملت ایران است، خاطرنشان کرد: باید این درس را همچنان ادامه دهیم چون فتنه تمام شدنی نیست و این فتنه ها به هر شکلی می تواند ظهور و بروز کند به همین دلیل باید برای مقابله با این فتنه ها همواره آماده باشیم و قیام کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به برخی فتنه های خاموش از سوی دشمنان تصریح کرد: شناخت، مقابله و خنثی سازی فتنه های خاموش مهم تر از فتنه هایی نظیر حوادث سال 88 است، به همین دلیل باید فتنه شناسی و بصیرت را در خودمان تقویت کنیم که ملت ایران در این زمینه دارای بصیرت و هوش بالایی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به نقش برجسته مقام معظم رهبری در خنثی سازی فتنه 88 اشاره کرد و گفت: ملت ایران نیز با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری به میدان آمدند و حماسه ساز شدند و با حمایت از ولایت بساط فتنه در کشور جمع شد.

وی با بیان این که فتنه گران در حوادث سال 88 به دنبال ابطال انتخابات و تضعیف نظام و انقلاب بودند، افزود: اما مقام معظم رهبری در آن ایام همواره بر ضرورت پیگیری مطالبات از مجاری قانونی و عمل به قانون تأکید داشتند و به همین دلیل باید قانون گرایی در میان ما به یک فرهنگ تبدیل شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به آغاز جهاد تبیینی پس از فتنه سال 88 در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه این جریان به دلایل نامعلومی ادامه پیدا نکرد، در حالی که ضرورت دارد مردم عوامل و جریان های پشت پرده این حوادث را بیشتر بشناسند و باید این جهاد تبیین ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود به چهاردهم دی ماه روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و با بیان این که مازندران قطب کشاورزی است اما توجه چندان به این بخش نمی شود، افزود: در حال حاضر یک الگوی صحیحی از کشاورزی نداریم و همچنان این بخش به صورت سنتی اداره می شود.

وی با تأکید برحمایت از کشاورزی و صنعت مازندران، تصریح کرد: نباید به بهانه کشاورزی و یا صنعت به این بخش ها بی توجهی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران از تعطیلی برخی صنایع مهم و مادر استان در طول سال های گذشته انتقاد کرد و افزود: باید با مفسدان برخورد شود تا مردم امید وار و خوشحال باشند./950/پ201/

ارسال نظرات