۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۹۸۷۵۱
حجت الاسلام ابراهیمی خبر داد؛

مشارکت نهادهای علمی بین المللی در کنگره غدیر و نهج البلاغه

مشارکت نهادهای علمی بین المللی در کنگره غدیر و نهج البلاغه
مازندران - دبیر کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه از مشارکت نهادهای علمی بین المللی جهت مشارکت در این رویداد مهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی مازندران امروز در جلسه اعضای شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان با اشاره به اعلام فراخوان عمومی این کنگره بین المللی در داخل و خارج گفت: از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت غنای علمی این رویداد فاخر علمی و فرهنگی بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان این که مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی باید برای غنای علمی این کنگره بیشتر تلاش کنند، افزود: فراخوان علمی این رویداد علمی در دو محور غدیر و نهج البلاغه با حدود سی محور فرعی تعریف شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به شکل گیری دبیرخانه و کمیته های فرعی این کنگره علمی، خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی اعضای دبیرخانه، پوستر و فایل فراخوان مقاله این کنگره به مراکز مهم علمی حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور ارسال شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود از دیدار برخی از اعضای شورای سیاست گذاری کنگره به زودی با جمعی از مراجع تقلید و علمای قم خبر داد و تصریح کرد: در این دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و همچنین جمعی از ارکان کنگره حضور خواهند داشت.

وی بر ضرورت عزم استانی برای برگزاری هر چه باشکوه تر این کنگره علمی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: با توجه به این که مازندران به دیار علویان شهرت دارد ضرورت توجه به این برجستگی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید ظهور و بروز کند.

دبیر کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان در ادامه سخنان خود با بیان این که ثبت این رویداد مهم علمی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: در تلاش هستیم این کنگره علمی را در دهه امامت و ولایت سال آینده برگزار کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی از هماهنگی با برخی مراکز علمی بین المللی جهت مشارکت علمی در این کنگره خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص مکاتباتی با جامعه المصطفی، سازمان ارتباطات اسلامی، سازمان اکو و سایر مراکز علمی بین المللی جهت بهره مندی از آثار علمی محققان و پژوهشگران خارجی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران نیز در این دیدار به ظرفیت بالای حوزه علمیه استان در بحث علمی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه از پایه اول تا درس خارج مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

وی با بیان این که حدود هفت مدرسه علمیه سطح سه در مازندران مشغول فعالیت علمی هستند، بیان داشت: همچنین یک سوم اساتید فعال در سطح مدارس استان نیز دارای سطح چهار و یا معادل دکتری هستند.

استاد حوزه علمیه در بخش پایانی سخنان خود همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت بالای طلاب و روحانیان مازندرانی مقیم قم و مشهد با هدف تقویت غنای علمی این کنگره تأکید کرد./950/پ210/

ارسال نظرات