۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۹۹۰۶۷

تغییر و تفکیک برخی گروه‌های داوری در جایزه کتاب سال

تغییر و تفکیک برخی گروه‌های داوری در جایزه کتاب سال
دبیر علمی جایزه کتاب سال از تغییر و تفکیک موضوعی در برخی گروه‌های داوری در این دوره جایزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت‌الاسسلام والمسلمین حمید پارسانیا، دبیرعلمی جایزه کتاب سال، در گفت‌وگویی با اشاره به روند برگزاری این جایزه گفت:‌ کتاب‌ها برای ارزیابی این دوره جایزه کتاب سال در دبیرخانه جمع‌آوری و گروه‌های داوری تشکیل و جلساتی نیز در هر گروه برگزار شده است. امیدوریم که زودتر به نتایج نهایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به ضوابط و معیارهای داوری در این دوره نیز توضیحاتی داد و افزود: ما ضوابط و معیارهای داوری را تغییر ندادیم،‌اما در اولین جلسه‌ای که بین اعضای هیئت علمی برگزار شد، مطرح کردیم که اگر پیشنهاداتی برای تغییر معیارها وجود دارد،‌ مطرح شود.

پارسانیا با اشاه به تغییرات این دوره گفت: در این دوره ضوابطی چون نوآوری‌، خلاقیت،‌ بومی‌سازی و مسائلی از این قبیل را مورد توجه قرار دادیم. همچنین تغییراتی در رده‌بندی‌های موجود ایجاد شد،‌ مثلاً گروه «فلسفه و روان‌شناسی» و «اقتصاد و علوم سیاسی» را از از دو گروه به چهار گروه ارتقا داده و هر موضوع را از دیگری تفکیک کردیم. در مجموع 10 گروه تشکیل شد و در هر گروه یکی از داوران مسئولیت گروه را بر عهده گرفته است.

 وی ادامه داد: در این دوره سیاست‌ها چندان متفاوت نیست‌، کما اینکه ما از تجربیات پیشین نیز استفاده می‌کنیم،‌ در این دوره نیمی از داوران همان داوران گروه‌های سابق هستند،‌ نیمی دیگر نیز خود نتوانستند حضور داشته باشند، مثلاً تمایل داشتند کتابشان مورد داوری قرار بگیرد.

پارسانیا در خصوص اینکه جایزه بهمن‌ماه برگزار خواهد شد یا خیر نیز گفت: باید حتماً جایزه را سر موعد مقرر برگزار کنیم،‌ ما منتظر جمع‌بندی نظرات داوران در هر یک از گروه‌ها هستیم.

ارسال نظرات