۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۹۹۱۶۳
آیت الله فقیهی در گفت و گو با رسا عنوان کرد؛

حمایت های صریح از انقلاب و رهبری؛ علت دشمنی با علامه مصباح

حمایت های صریح از انقلاب و رهبری؛ علت دشمنی با علامه مصباح
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وجود بابرکت علامه مصباح واقعا از جهات مختلف برای اسلام و انقلاب مفید بود و فقدان این فقیه مجاهد بسیار خسارت بار است.

آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی گفت: آن عالم پارسا واقعا از چهره های کم نظیری بود که در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرد.

وی در ادامه افزود: علامه مصباح از نظر علمی در عرصه های مختلفی مانند فلسفه، تفسیر، کلام، اخلاق و... آثار ارزشمندی به جای گذاشت که هم چنان مشتاقان علم از کتب این فقیه مجاهد استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شخصیت اخلاقی آیت الله مصباح اظهار داشت: از نظر اخلاقی علامه مصباح هم خودشان اسوه و الگوی بسیار ارزشمندی در این زمینه بودند و واقعا متخلق به اخلاق الهی بودند و هم اینکه هر هفته با برگزاری درس اخلاق، تشنگان این راه را سیراب می کردند.

وی با اشاره به فعالیت های سیاسی و مبارزاتی آیت الله مصباح تصریح کرد: در بعد سیاسی و مبارزاتی نیز واقعا از چهره های خدمت گزار انقلاب بودند و حمایت های صریح علامه از انقلاب و مقام معظم رهبری، باعث شده بود دشمنان از این عالم بزرگوار کینه به دل بگیرند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه آن عالم مجاهد، از هر طریقی که می توانستند از انقلاب حمایت می کردند، خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث رنجش خاطر دشمنان شده بود ولی اینها باعث نشد علامه مصباح از مسیر حق، منحرف شوند و مصداق آیه شریفه «لایخافون لومة لائم» بودند.

عضو جامعه مدرسین طرح ولایت را از یادگارهای ارزشمند علامه مصباح دانست و گفت: طرح ولایت که از لحاظ معرفتی باعث تقویت دانشجویان و طلاب و جوانان شده از یادگارهای ارزشمند آن عالم بصیر است که امید است این طرح با قدرت به کار خود ادامه دهد.

وی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) را از دیگر برکات آن شخصیت کم نظیر برشمرد و اظهار داشت: علامه مصباح در رشته های مختلف منشأ خدمات مختلف است که امید می رود با ارتحال آن عالم بزرگوار، فعالیت هایش کم رنگ نشود و با همت مسئولین آن، با قدرت به کار خود ادامه دهد.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه علامه از جهات مختلف برای اسلام و انقلاب مفید بود، ابراز کرد: وجود بابرکت این شخصیت ارجمند واقعا از جهات مختلف برای اسلام و انقلاب مفید بود و فقدان آیت الله مصباح بسیار خسارت بار است، امید است شاگردان و ارادتمندان این فقیه مجاهد با پیروی از رهنمودهای علامه، راهشان را با قوت ادامه دهند و نسل جدید نیز با استفاده از آثار ایشان، با آن عالم برجسته آشنا و از فیض آیت الله مصباح بهره مند شوند.

ارسال نظرات