۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۶۹۹۱۷۲

عربستان به دستور آمریکا در راستای تروج تفکر وهابی حرکت کرده است

عربستان به دستور آمریکا در راستای تروج تفکر وهابی حرکت کرده است
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما به تفاهم با جریان ملی آزاد پایبندیم و آماده توسعه آن به گونه ای که منافع ملی را برآورده کند، هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام کرد: در ابتدا به مسلمین و مسیحیان میلاد حضرت مسیح (ع) و به همه سال نو میلادی را تبریک می‌گویم.

شهادت حسن ایرلو را تسلیت می‌گوییم

وی ادامه داد: شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن را تسلیت عرض می‌کنم.

تفاهم قوی با جریان ملی آزاد لبنان داریم

سید حسن نصرالله گفت: ما بر اهمیت گفتگو میان لبنانی‌ها تاکید داریم و به متحدان و دوستان بسیار مشتاق هستیم. درباره تحولات داخلی طی روزهای آتی به طور مفصل سخن خواهیم گفت اما مناسبت و زمان مجال پرداختن به اوضاع داخلی را الان نمی دهد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: ما به تفاهم با جریان ملی آزاد پایبندیم و آماده توسعه آن به گونه ای که منافع ملی را برآورده کند، هستیم.

تبعات ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادامه دارد

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: هنگامی‌که مراسم شهادت فرماندهان پیروزی در عراق و ایران و دیگر مناطق گرامی داشته می‌شود این تاکیدی بر قدرشناسی از آنهاست. تبعات ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس تا به امروز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مناسبت شهادت سرداران پیروزی بیانگر احترام و تقدیر ما از آنها و تاکیدی بر ثبات برادران آنها در پیمودن راه و پایداری و ادامه جهاد و مقاومت و حضور و رویارویی با طرحهای استکبار آمریکایی و صهیونیستی است.

طی سالهای گذشته نبردهای بزرگی از جمله شمشیر قدس رخ داده است

نصرالله گفت: طی دو سال گذشته نبردهای بزرگی رخ داده است که تاکیدی بر ادامه راه این دو شهید است از جمله نبرد شمشیر قدس.

وی افزود: آمریکای قاتل، عراق را اشغال و دهها هزار عراقی را کشت و زیرساختهای آنرا ویران و منابع آنرا غارت و انواع شکنجه‌ها علیه عراقیها روا داشت. ملتهای ما و کشورهای ما باید موضع خود موضع ثابت خود را میان قاتل و شهید مشخص کنند کما اینکه عراق باید در قبال قاتل و شهید موضع گیری داشته باشد.

نصرالله گفت: آمریکا داعش را ایجاد کرد و مسئول همه جنایاتی است که در عراق رخ داد و به این بهانه به عراق بازگشت. آمریکا عراق را اشغال و قبل از ترور سلیمانی مرتکب کشتار شد. ملتهای ما و کشورهای ما باید موضع روشنی اتخاذ کنند نه به خاطر شهید بلکه به خاطر آینده خود.

ایران اولین کشوری بود که در کنار ملت عراق علیه داعش ایستاد

وی در ادامه گفت: آمریکا قاتل منافقی است که در تاریخ نظیر ندارد. شهید سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد و در تاسیس مقاومت نقش بسزایی داشت. ایران اولین کشوری بود که در کنار ملت عراق در مقابله با داعش ساخته و پرورده واشنگتن، قرار گرفت. این شهید در برابر اشغالگران ایستاد و در تاسیس گروههای مقاومت عراق نقش آفرینی کرد.

نصرالله تاکید کرد: هنگامی‌که داعش آمد، شهید سلیمانی در زمره اولین کسانی بود که در کنار ملت عراق به دفاع از شهرها و روستای و مقدسات قرار گرفت. حاج قاسم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در راس و مقدم برهمه بود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: امنیت که عراق از آن برخوردار است به برکت شهیدان است و آیا مقایسه میان آمریکای قاتل و ایران که عراق را حمایت کرده، منصفانه است؟

وی اعلام کرد: فرماندهان شهید در زمین سیر می‌کردند و به آسمان نظر داشتند. آنها در میان رزمندگان بودند و در درد و رنج و گرسنگی و تشنگی در کنار آنها بودند. مقایسه میان این دو شهید که در کنار عراق ایستادند و میان آمریکا که مرتکب کشتار شد، فاجعه است.

عربستان به دستور آمریکا در راستای تروج تفکر وهابی حرکت کرده است

نصرالله تاکید کرد: تکفر داعشی از عربستان می آید و محمد بن سلمان می‌گوید که آمریکا از عربستان طی ده سال گذشته خواسته است که در راستای ترویج تفکر وهابی در دنیا حرکت کند. عربستان عوامل انتحاری و خودروهای انتحاری را به عراق ارسال کرده است.

ارسال نظرات