۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۹۹۲۹۴
امام جمعه قهجاورستان:

حاج قاسم درس ولایتمداری را از حضرت زهرا آموخته بود

حاج قاسم درس ولایتمداری را از حضرت زهرا آموخته بود
اصفهان ـ حجت الاسلام قاسمی با اشاره به ولایتمداری شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) بود و از حضرت زهرا(س) درس ولایتمداری و تبعیت از ولایت آموخته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مجید قاسمی امام جمعه شهر قهجاورستان، در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، زندگی کوتاه حضرت زهرا(س) در این دنیا را دارای برکات بسیار عنوان کرد و گفت: با برکت به چیزی اطلاق می شود که کم ولی در عین حال دارای اثر زیاد باشد و زندگی حضرت زهرا(س) دقیقا مصداق این موضوع است.

وی یکی از مصادیق برکت عمر کوتاه حضرت فاطمه(س) را وجود تعداد کثیر سادات قلمداد کرد و افزود: مصداق دیگر برکت، درس هایی است که از مکتب آن بانو می توان گرفت و در زندگی امروز پیاده کرد. مشکلاتی که امروز در جامعه، نهاد مقدس خانواده را درگیر کرده است با الگو پذیری از سبک زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) قطعا حل خواهد شد.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: امام علی(ع) در روایتی فرموده‌اند: من هیچ گاه فاطمه(س) و ایشان نیز هیچ گاه مرا  در زندگی عصبانی نکرد و هرگاه او را می دیدم غم و غصه من فراموش می شد.  این دو عبارت مملو از نکات زیبایی در اصلاح سبک زندگی امروزی ما و الگویی برای زندگی همه ما است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت الگو برداری از سیره معصومین در زندگی شخصی و اجتماعی، تصریح کرد: در روایت دیگری نیز آمده است که حضرت علی(ع) پس از اینکه چند روز در خانه نبودند به خانه آمدند و آثار ضعف را در حضرت زهرا(س) مشاهده نمودند و از ایشان در مورد این ضعف سوال پرسیدند. حضرت زهرا(س) نبود غذای کافی در منزل را دلیل ضعف خود عنوان کردند و در پاسخ به سوال حضرت علی(ع) که چرا موضوع را به من نگفتی؟ فرمودند: پدرم رسول خدا(ص) از من خواست هیچ گاه چیزی را که در توانت نیست از تو درخواست کنم.

امام جمعه شهر قهجاورستان با بیان اهمیت توجه به مفاهیم روایات، گفت: رعایت همین نکاتی که در این دو روایت ذکر شده است می تواند جامعه ما را متحول کرده و بخش مهمی از  مشکلات خانوادگی را ریشه کن کند.

وی در ادامه با اشاره به روایت‌هایی پیرامون زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: انفاق و از خودگذشتگی حضرت زهرا(ع) ستودنی بوده است و برای همه پیروان و شیعیان ایشان تأسی به این ویژگی حضرت زهرا(س) بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام قاسمی به سالگرد شهادت سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اشاره کرد و گفت: ایشان الگو گرفته و تربیت یافته مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بودند، او که در میدان نبرد یک استراتژیست واقعی بود و دشمن توان رویارویی با شهید سلیمانی را نداشت، در کنار یک کودک یتیم خاضعانه زانو می زد و می گریست و این سیره ای است که جز در مکتب اهل بیت(ع) نمی توان یافت.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی ولایت مدار بودند، تصریح کرد: درس دیگری که حاج قاسم سلیمانی از برترین زن عالم خوب آموخته بود، درس ولایت پذیری بود و همچون ایشان، گوش به فرمان ولی زمان خود بود./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات