۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۹۹۲۹۹

ذبح جوانان در فضای مجازی؛ نتیجه سیاست بازی مهاجری

ذبح جوانان در فضای مجازی؛ نتیجه سیاست بازی مهاجری
قاطبه مردم دیاثت صاحبان فضای مجازی را در مسأله حاج قاسم دریافته اند ولی مسیح مهاجری، فضای مجازی را دستاویزی برای ضربه زدن به مسئولان جدید قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اکنون که اینستاگرام و سایر فضاهای مرتبط با فیس بوک با قوت در مقابل انتشار هرگونه محتوای مرتبط با سردار دل‌ها مقاومت می‌کند، شاید بهترین فرصت است که مسئولان مربوطه برای رهایی از مضرات فضای مجازی، اندیشه‌ای کنند و چه بهتر که این اندیشه، از دسته فیلترینگ نباشد بلکه پلتفرم مناسبی را جایگزین کرده و پایه اینترنت را ملی و شبکه ملی اطلاعات را به وجود آورند.

اقناع افکار عمومی نکته‌ای است که سیاست مداران ما اعم از چپ و راست، انقلابی و غیر انقلابی از ابتدا تا کنون توجه چندانی بدان نداشتند؛ اما اکنون خون حاج قاسم به کمک ما آمده و همه مردم حتی کسانی که رابطه خوبی با انقلاب ندارند، حس کرده اند که شرکت فیس بوک و به خصوص اینستاگرام مخالف سر سخت سردار دلها است و این اقناع سازی صورت گرفته است. این نکته نیز مورد وفاق همه است که فضای یله مجازی در این کشور به قتلگاه نوجوانان تبدیل شده است.

اما عده‌ای از قلم به مزدها حاضرند نسل جدید این کشور را قربانی کنند تا به مطامع سیاسی خود دست یابند. مسیح مهاجری در یکی از سرمقاله‌هایش در روزنامه جمهوری برای اینکه مسئولان جدید را متهم به بی عدالتی و ناتوانی در ارتباط با مردم کند، حاضر شده به طرح صیانت حمله کرده و تصریح کند که فضای مجازی اصلا مشکل امروز ما نیست؛ بلکه وی نوشته است «مشکل این است که اکنون شما با مردم چنین رابطه‌ای ندارید و به همین دلیل است که از اینترنت نگران هستید.»!

 

فرافکنی های مسیح مهاجری

خبرگزاری رسا قصد دارد به فرافکنی‌های مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری پاسخ دهد.

بد بودن رفتار مسئولان فضای مجازی را بد کرده است!

وی همچنین اینگونه از فضای گل‌آلود ماهی گرفته است: «اگر فضای مجازی حضرات مسئولین را دچار نگرانی کرده، به دلیل بد بودن فضای مجازی نیست بلکه به دلیل بد بودن رفتار خود مسئولین با مردم و حتی با همدیگر است. شما اگر با مردم عادلانه رفتار کنید، حقوق آنها را رعایت نمایید، آزادی‌های مشروعشان را به رسمیت بشناسید، به حق انتخابشان پای‌بندی نشان بدهید و از جنگ قدرت که زندگی و معیشت مردم را تباه کرده است دست بردارید، مردم چشمشان را به شما می‌دوزند و گوششان را بدهکار شما می‌کنند و سخن شما را بر هر سخن دیگری از هر جا و هر کس باشد ترجیح می‌دهند.»

وی خطاب به دولت، مجلس و قوه قضائیه جدید نوشته دست از جنگ قدرت بردارید! حال اینکه دختر ارباب مسیح مهاجری، در گفت‌وگویی که با کارگردان مستند ایکسونامی داشت و این گفت‌وگو در قسمت سوم مستند مذکور (موسوم به دیوارکش) منتشر شد، بر این نکته که اصلاح طلبان به دنبال قدرت هستند تأکید می‌کند و همچنین در گفت‌وگو با روزنام شرق درباره مسائل پیش از انتخابات 1400 گفته است «استراتژی عدم شرکت در انتخابات برای خیلی‌ها [از اصلاح طلبان] قابل‌هضم نیست، زیرا استراتژی بقا را دنبال می‌کنند؛ هدف‌، ماندن در کنار قدرت است و عدم شرکت در انتخابات به معنای مغضوب‌شدن بیشتر است».

نکته‌ای که فائزه هاشمی بر آن اذعان کرده، در پس پرده تمام اصلاح طلبان وجود دارد و آن چیزی نیست جز اینکه به مسئولیت، نگاه قدرت دارند نه خدمت و باید گفت این شما هستید که به دنبال جنگ قدرت هستید نه دولت و مجلس جدید. ضمنا باید تصریح کرد که این اصلاح طلبان اند که به جد به سیاست ماکیاولیستی معتقدند و از هر وسیله‌ای برای دستیابی به قدرت بهره می‌برند.

 

مسیح مهاجری و فضای مجازی

 

تشویش اذهان عمومی

مسیح مهاجری ادامه می‌دهد: «شما اگر رفتارتان را تغییر دهید و کاری کنید که بتوانید بر قلب‌ها حکمرانی کنید، خواهید دید که هیچ نیازی به مسدود کردن یا محدود کردن و یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارید. شما حکمرانان باید نگاهتان به شبکه‌های اجتماعی را تغییر دهید.»

وی همچنین نوشته است: «اگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی در قوای سه‌گانه و تمام دستگاه‌های تابعه رفتار خود را بر مبنای عدالت اسلامی منطبق نمایند و از هر نظر به رعایت حقوق عامه مردم پای‌بندی نشان بدهند، گرایش مردم به آنها و به نظام و انقلاب اسلامی چنان خواهد شد که نه اینترنت، نه ماهواره و نه هیچ ابزار قدرتمند دیگری نخواهد توانست میان مردم ایران و مسئولینشان کمترین فاصله‌ای بیندازد»

در تحلیل نوشته فوق که حدود چند هفته پس از استقرار دولت جدید نوشته شده باید گفت تنها هدفش ضربه زدن به دولت و مجلس و همچنین تشویش اذهان عمومی است. متأسفانه امروزه فضای مجازی جزء لاینفک زندگی‌ها شده که محدودیت سنی ندارد؛ از کلاس اول ابتدایی تا افراد پیر. این مسأله صرفا یک ابزار نیست بلکه خیلی‌ها بدان دلبسته اند و اصطلاحا معتاد این فضا شده اند که اگر یک روز اینترنت نداشته باشند، واقعا حالت خماری به آن ها دست می‌دهد و ناآرام می‌شوند.

 

اعتیاد به فضای مجازی

 

سیاسی کردن مسائل فرهنگی، روش تحریف گران

مسیح از این نکته سوء استفاده کرده و مدام این نکته را به مخاطب می‌گوید که اینها می‌خواهند فضای مجازی و اینترنت را از شما بگیرند و فیلتر کنند و ارتباطات شما را مختل کنند! حال اینکه فیلتریگ، بگیر و ببند و حرکت گاز انبری از جانب اصلاح طلبان فعلی رخ داده و می‌دهد نه انقلابی‌ها و در مسأله فیلترینگ تلگرام نیز دولت شما این کار را انجام داد. صیانت از فضای مجازی که ما به دنبالش هستیم، یک مسأله فرهنگی_امنیتی است نه سیاسی که به ارتباط مسئولان با هم مربوط شود.

این نکته که مسیح مهاجری می‌نویسد «اگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی در قوای سه‌گانه و تمام دستگاه‌های تابعه رفتار خود را بر مبنای عدالت اسلامی منطبق نمایند ... نه اینترنت، نه ماهواره و نه هیچ ابزار قدرتمند دیگری نخواهد توانست میان مردم ایران و مسئولینشان کمترین فاصله‌ای بیندازد»، مصداق عینی ماهی گیری از آب گل‌الود است. طیف مهاجری با سروصداهای بی‌جا مسأله صیانت از فضای مجازی را سیاسی کردند و اکنون قصد دارند اعتمادی که به سبب حکومت حسن روحانی بر مردم نابود شده را به گردن مسئولان جدید بیندازند و بی‌جهت مساله عدالت عمومی را به فضای مجازی و اینترنت ربط می‌دهند.

شایان توجه است که از ابتدای دولت جدید و حتی تا چندی پیش از انتخابات، تیم رسانه‌ای اصلاحات به تخریب بی‌جهت مسئولان جدید پرداختند و مسائل را سیاسی می‌کنند تا تصمیمات اجرایی نشود. از همین رو قصد داریم طی یادداشت‌هایی این مطالب را بررسی کرده و پرده از خط رسانه‌ای اصلاح طلبان به خصوص در روزنامه جمهوری اسلامی برداریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
حاج آقای مهاجری چگونه دولت جدید و مردمی و خادم را متهم به بی عدالتی و ناتوانی در ارتباط با مردم میکنید در حالیکه خودتان در روزنامه تان چقدر با مردم ارتباط دارید؟؟.
2
2
آمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
روزنامه تحت امر شما از مسیر انقلاب و آرمانهای اصیل آن دور افتاده و دم از تکنوکراسی و شعارهای همسو با غربیها میزند
2
2