۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۸۸۲۲۶
وجیزه؛

دولت قوی، رسانه قوی

دولت قوی، رسانه قوی
با ته کشیدن نخبگان فکری و مدیریتی اصلاحات، نخبگان رسانه‌ای آنها دست به عملیات انتحاری زدند؛ تنها راه پیشرفت نیز خنثی کردن تبلیغات دشمن و روایت سازی به هنگام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، از جمله مشهورات است که قطار تا زمانی که ایستاده مورد حمله قرار نمی‌گیرد و همه به قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند. این نماد یک جامعه مرده است و متأسفانه این قانون كلی زندگی ما می‌باشد كه هركسی یا چیزی تا وقتی ساكن است، مورد احترام است؛ تا ساكت است مورد تعظیم و تبجیل است اما همین كه راه افتاد و گامی برداشت، نه تنها كسی یاری اش نمی‌كند بلكه سنگ است كه از همه جهات به سویش پرتاب می‌شود.

هنوز یک ماه از شروع دولت سیزدهم نگذشته، صدای جلز و ولز برخی در آمده! و باید بگویم که این تازه شروع ماجرا است و اگر کمی دیگر به پیش برویم، لب‌های دوخته شده و ماله‌های دولت یازدهم و دوازدهم توپخانه خود را به سمت افکار عمومی روشن خواهند کرد.

البته باید این تحلیل را اینجا ارائه دهم که اگر بخواهیم یک جنبش اجتماعی را بررسی کنیم باید چندین طبقه از آن را رصد و بسنجیم از جمله نخبگان فکری، نخبگان مدیریتی و نخبه‌های رسانه‌ای. در رابطه با نخبگان فکری جریان اصلاح طلب باید یادآور شوم که وقتی ما شاهد سقوط تمدن لیبرالیسم غربی و آمریکایی هستیم دیگر آبرویی برای اینان نمی‌ماند که بخواهند از تفکر شکست خورده لیبرال دفاع کنند.

 

انتحاری‌های مسیح، شروع ماجرا است

از سال ۶۰، مسیح مهاجری از اموال دفتر حزب جمهوری استفاده می‌کند

آب راکد اصلاح طلبان گندیده است

در رابطه با نخبگان مدیریتی نیز شکست مفتضحانه تفکر اصلاحات و سازندگی است. مدیرانی که هشت سال توسط میرحسین موسوی، هشت سال توسط هاشمی رفسنجانی و سپس با قیادت خاتمی برای حسن روحانی به ارث رسیدند، امروزه از جمله منفورترین افراد و احزاب ایران به شمار می‌روند.

و اما نخبگان رسانه‌ای آنان چند طیف اند که یکی از آن طبقات، پیرهایی مانند مسیح مهاجری هستند که ۴۰ سال در رأس یک مجموعه مدیریت می‌کنند؛ خب مشخص است آبی که راکد باشد می‌گندد! در طی سه ماه گذشته تا کنون بالغ بر ۲۰ مرتبه مسیح مهاجری اقدام به تخریب انقلاب و انقلابیون کرده که هر دفعه امت حزب الله بر خودش واجب دیده جواب او را بدهد.

اگر بنا باشد رسانه‌ها و بزرگان انقلابی وقت خود را برای پاسخ دادن این نوع تخریب ها بگذارند دچار اشتباه راهبردی شده اند. پیشنهادی که از سوی برخی صاحب نظران داده شده کار ایجابی است و اصل این حرکت باید از سوی دفتر رئیس جمهوری صورت بگیرد.

 

انتحاری‌های مسیح، شروع ماجرا است

تیم رسانه‌ای قوی، عامل خنثی سازی و روایت سازی

پوشش این جنگ، پوشش رسانه‌ای است

چناچنه قصد رئیس جمهور برای سفرهای استانی سرزده بودن سفر است ولی اگر تیم رسانه‌ای قوی این فعالیت‌ها را پوشش دهد، این افکار عمومی است که با جریان انقلاب همراه شده و در مقابل دشمنی‌های رسانه‌های معاند واکسینه می‌شود.

امروزه جنگ ما جنگ روایت‌هاست و کسی که سریع‌تر، دقیق‌تر و با کیفیت‌تر روایت یک ماجرا را ارائه دهد، روایتش ماندگار می‌شود. متأسفانه در سال ۹۶ شاهد ضعف‌های اساسی در تیم رسانه‌ای آقای رئیسی بودیم که در انتخابات اخیر بهتر شد ولی هنوز جا دارد که قوت بیشتری بگیرد تا بتواند روایت خود را در اذهان عمومی ماندگار کند.

همانطور که مطرح شد، جریان اصلاحات دچار ضعف جدی در طبقه‌های مدیریتی و فکری است و بخشی از نخبگان رسانه‌ای آنها همانند مسیح مهاجری نفس‌های آخرشان را می‌کشند و به همین دلیل دست به انتحاری‌های هفتگی می‌زنند. در نتیجه این ضعف، اصلاح طلبان افکار عمومی خود را از دست داده و اگر نخبگان رسانه‌ای حزب اللهی قوی عمل کنند و درگیر پاسخ دادن به لجن پراکنی‌ها نشوند، می‌توانند روایت خود را در اذهان عمومی بکارند.

خوشبختانه جریان انقلابی هم از نظر اندیشه‌ای و تئوری دست برتر را دارد البته به شرط عمل به آن و هم نیروها و مدیران تازه نفس و توانمندی وجود دارد که در دولت جدید کارآمد خواهند بود؛ در نتیجه می‌شود تنها ضعف این دولت را ضعف در رسانه و روایت سازی دانست.

قطعا حضور تیم رسانه‌ای قوی «چالاک با توان اقدام سریع با یک سازوکار هوشمند و یک پارچه، خود راهبر و خود کنترل گر» در دولت می‌تواند نه تنها جنگ تبلیغاتی دشمن را خنثی کند بلکه تهدیدات رسانه‌ای را به فرصتی بی بدیل مبدل نماید و امید و نشاط عمومی مردم را با بازنمایی صحیح اقدامات «دولت مردمی» منعکس کند.

سید محمد متکلم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیروس
United States of America
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
تحلیل عمیقی بود و نکات درستی را متذکر شدید.
2
0
ناشناس
United States of America
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
تحلیل عمیقی بود و نکات درستی را متذکر شدید.
2
0
راحل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
نمیدونم چرا انقلابی ها میترسند از کارهای خوبشون فیلم و عکس بگیرند و منتشر کنند... بابا به خدا ریا نمیشه
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
تیتر عالی
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
حاجی واقعا حرف حقی زدید
خدا خیرتون بده
1
0