۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۹۹۳۷۸

مروری بر کتاب های نوشته شده درباره سردار سلیمانی

مروری بر کتاب های نوشته شده درباره سردار سلیمانی
به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مرکز رسانه‌ای شیرازه با همکاری کتابشهر ایران ۹ اثر از بین آثار تولیدشده درباره سردار سلیمانی را معرفی و عرضه کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مرکز رسانه‌ای شیرازه با همکاری کتابشهر ایران ۹ اثر از بین آثار تولیدشده درباره این شهید را معرفی کرده و عرضه خواهند کرد. این آثار به این شرح  است:

کودکان زیادی در شهادت حاج قاسم سلیمانی غمگین شدند و نسبت به جنایت آمریکایی‌ها به خشم آمدند و بی‌تردید کودکان امروز که آینده‌سازان آینده خواهند بود، این جنایت را فراموش نخواهند کرد. «من قاسم سلیمانی هستم» روایتگر مراحل مختلف زندگی شهید از تولد تا شهادت برای آینده‌سازان این مرزوبوم است که به قلم محمدحسین خانی نوشته و در انتشارات مبشر چاپ شده است.

مخاطب در کتاب «این مرد پایان ندارد» از فرمانده جبهه مقاومت، خاطراتی را می‌خواند که تعدادی از آن‌ها برای اولین‌بار منتشر می‌شوند.

نگارنده تلاش کرده است مطالب کتاب به گونه‌ای سامان یابد تا خواننده مکتب شهید قاسم سلیمانی را بیشتر بشناسد.

ویژگی این کتاب تصاویر رنگی منتشرنشده از حاج قاسم است. این کتاب به قلم سیدعلی بنی‌لوحی نوشته و در انتشارات راه‌بهشت چاپ شده است.


کتاب «سلیمانی عزیز» حاوی خاطراتی متفاوت و خوانده‌نشده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، از کرمان تا کرملین، از جنگ با آمریکایی‌ها در نجف تا نبرد با داعش در شهر محاصره‌شده آمرلی، از عموقاسم فرزندان شهدای مدافع حرم تا ژنرال سلیمانی دلهره‌آور اوباما. این کتاب به همت جمعی از نویسندگان در انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.

کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» اطلاعات مستندی را درباره این شهید به مخاطب ارائه می‌دهد.

این کتاب برمبنای سخنان شهید و خاطرات دیگران، به صورت جامع، خلاصه و مستند از خصوصیات مکتب و تفکرات شهید سلیمانی توسط همرزم و دوست نزدیک و صمیمی او، علی شیرازی نوشته و در انتشارات خط مقدم چاپ شده است.

کتاب «شرح دلبری» نگاهی گذرا به وصیت‌نامه حاج قاسم که منشور عشق و دلدادگی و انسانیت است انداخته و با گریز به اندیشه‌های والای او، روزنه‌ای برای فهم بهتر آن و اعتلای مکتب سلیمانی است. محمدعلی تولائی این کتاب را در انتشارات آستان قدس رضوی منتشر کرده است.

کتاب «عموقاسم» با انتخاب هدفمند ۲۰ داستان، کودک را با روایاتی از شخصیت حاج قاسم آشنا می‌کند و برای نهادینه‌سازی پیام هر داستان، تمرینی ذیل آن طراحی شده تا مخاطب را به تفکر برانگیزد و الگوگیری از سردار را نهادینه کند. این کتاب به قلم محمدعلی جابری در انتشارات کتابک چاپ شده است.

امیرالمؤمنین در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه توصیه‌های مهمی به فرمانده سپاه خود جناب مالک اشتر کرد. این توصیه‌ها محدود به زمان و مکان خاصی نبود. در زمان ما مالک اشتر دیگری پا به عرصه نهاد و توصیه‌های مولای متقیان را عملی کرد. کتاب «مالک زمان» مشتمل بر ۵۰ داستان زیبا و تطبیقی از زندگی و مجاهت‌های سرداران رشید اسلام و مالک اشتر و حاج قاسم سلیمانی است. گروه نویسندگان انتشارات ابراهیم هادی این کتاب را تدوین کرده‌اند.

«متولد مارس» روایتی از خاطرات دوستان، هم‌رزمان و نزدیکان حاج قاسم سلیمانی است. این خاطرات از تحولات سوریه و عراق تا شهادت و همچنین درباره خلق‌وخوی این شهید و شیوه زندگی اوست که به صورت مصاحبه جمع‌آوری شده است. علی ‌اکبری مزدآبادی این کتاب را در انتشارات یازهرا منتشر کرده است.

«آورتین» فقط اسم یک روستای دورافتاده در اطراف کرمان نیست. آورتین یادآور حماسه ایستادگی و مبارزه حاج قاسم در برابر کسانی است که امنیت و آرامش مردم را هدف گرفته بودند؛ داستان یک جنگ نابرابر با کسانی که از هیچ جنایتی خودداری نمی‌کردند. این کتاب به قلم بهزاد دانشگر در انتشارات ستارگان درخشان چاپ شده است.

ارسال نظرات