۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۴۴۸
معرفی کتاب؛

مادر آفتاب

مادر آفتاب
کتاب مادر آفتاب چهارده خورشید و یک آفتاب نوشته مهری‌‌السادات معرک‌نژاد است که از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب مادر آفتاب چهارده خورشید و یک آفتاب، نوشته مهری‌‌ السادات معرک‌نژاد است که در سال 1399 و در 108 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب داستان زندگی حضرت فاطمه(س) است و روایت را از پیش از تولد این بانوی بزرگوار آغاز می‌شود؛ از زمانی که پیامبر(ص) در غار حرا وعده تولد دختری را می‌شنود که نامش در آسمان‌ها منصوره(س) و در زمین فاطمه (س) است.

شناخت شخصیت بزرگی مانند حضرت فاطمه(س) برای کودکان مسلمان بسیار مهم است و این کتاب با زبانی جذاب و روایتی گیرا کودکان را با این بانوی بزرگوار که تمام امامت از فرزندانشان هستند آشنا می‌کند.

روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س)

زندگی حضرت زهرا(س) این بانوی باعظمت اسلام که شهادت مظلومانه او سرآغاز دیگر مصائب تاریخ شیعه بوده و هست و تا همیشه‌ی تاریخ در خاطره همگان باقی خواهد ماند، زوایای پیدا و پنهان دیگری دارد که پرداختن به آن‌ها و به تصویر کشیدن‌شان در بیش از هزاران کتاب بگنجد؛ اما به آن کمتر پرداخته شده است. زندگی نورانی و پر برکتی که می‌تواند داستان و رمان‌های زیادی از آن الگو بگیرد و به رشته تحریر درآید.

این اثر جلد دوم از مجموعه 14جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» می‌باشد. روایتی مستند؛ که با قلمی نو و شیوا اما داستان گونه که از یکصد داستانک تشکیل شده و از ولادت تا شهادت را به تصویر می‌کشد.

گزیدۀ متن:

از اهالی مدینه بود. در زد، وارد شد. سلامش کرد. از دلیل آمدنش پرسید.

گفت: آمده‌ام از شما خیر و برکت بگیرم.

فاطمه(سلام الله علیها) گفت: هرکس سه روز بر پدرم یا بر من سلام کند، خدا بهشت را بر او واجب می‌کند.

پرسید: تاوقتی زنده هستید؟

فاطمه(سلام الله علیها) جواب داد: هم در حیات، هم در ممات.

 

ارسال نظرات