۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۹۹۴۸۵
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در سالگرد پیروزی انقلاب، یک ضرورت است

هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در سالگرد پیروزی انقلاب، یک ضرورت است
حجت الاسلام موسی‌پور گفت: انسجام و هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی در سالگرد پیروزی انقلاب یک ضرورت است که در قرارگاه پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نخستین نشست ستاد دهه فجر با عرض تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) ایشان را الگویی کامل دانست و اظهار داشت: حضرت زهر (س) در تمام فضایل اخلاقی و خصایل انسانی در اوج و قله بود، اما برترین ویژگی که دغدغه آن حضرت به شمار رفته و روح همه فضایل محسوب می‌شود دفاع از حریم ولایت و امامت است. حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهید راه امامت و ولایت است.

وی در ادامه بیان کرد: سلسله نورانی شهیدان ولایت و امامت از ایشان آغاز و همه شهیدان انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش نهضت تاکنون، شهدای این قافله مقدس و پر افتخارند؛ همان‌گونه که انقلاب ایران ادامه راه و مسیر انقلاب فاطمی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور گفت: در این حادثه، آسیب‌ها و خساراتی به مردم وارد شد و تعدادی از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند که برای آنان طلب رحمت و مغفرت نموده، برای خانواده‌های آنان صبر و اجر خواستاریم، اما آنچه که در این حادثه مشهود بود حضور مسئولین در میدان و بین مردم برای بررسی و همدردی و امداد رسانی به مناطق آسیب دیده است که جای قدردانی دارد و ان‌شاءالله با همین همت، رفع مشکلات و خسارت‌ها پیگیری شود.

حجت‌الاسلام موسی‌پور در ادامه با اشاره به آغاز به کار کمیته‌های تخصصی ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از یک ماه قبل اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد و بی‌نظیر است که مسیر تاریخ را تغییر و راه جدیدی پیش روی دنیا قرار داد.

وی ادامه داد: در تبیین ابعاد، تاثیرات و دستاورد‌های داخلی و بین‌المللی این پدیده شگرف، قصور و کوتاهی داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه قدرت اصلی این کشور، قدرت مردمی است گفت:
حجم فعالیت‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای، روانی و فشار‌های اقتصادی که علیه نظام و دستاورد‌های انقلاب وجود دارد، بسیار گسترده و سنگین است؛ لذا این حجم گسترده از دشمنی علیه نظام و ملت ایران، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری مراسم دهه فجر امسال گفت: روح برگزاری مراسم ایام‌الله دهه فجر باید با رویکرد تبیینی و همراه با جهاد روایت‌گری در مقابل تحریف و دروغ و فریب رسانه‌ای دشمن باشد.

حجت‌الاسلام موسی‌پور همچنین به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و حضور جدی در فضای مجازی و ضرورت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی اشاره و عنوان کرد:‌ طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم و استفاده از ایده‌های جدید و خلاقانه نیز در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی متعلق به تمامی اقشار جامعه است، گفت: انسجام و هماهنگی و هم‌افزایی میان تمام دستگاه‌های فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌ها، برای پاسداشت چهلمین و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورتی است که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان قرارگاه پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشد.

وی توجه به جوانان و زنان به عنوان دو قشر مهم و تاثیرگذار که مورد هجوم تبلیغاتی رویکرد تحریفی دشمن هستند را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: سامان‌دهی تشکل‌های مردمی، مساجد، مدارس، هیئات مذهبی و مردمی سازی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر، که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مردم، خود را متولی برگزاری این مراسم بدانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان با بیان این که امسال باید چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت برگزار شود، اظهار داشت: دهه فجر، رزمایش مردمی در مقابل نظام سلطه برای پشتیبانی از انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات