۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۹۹۵۷۷
میراث هاشمی (۷)؛

هاشمی رفسنجانی و نامحرم دانستن مردم

هاشمی رفسنجانی و نامحرم دانستن مردم
جناب هاشمی رفسنجانی در جایجای خاطرات خود تلاش كرده است پیرامون رویدادها و جریان‌های تاریخی دوران انقلاب اسلامی با پرده‌پوشی و پنهان‌كاری قلم بزند و سخن بگوید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با مطالعه خاطرات آقای هاشمی مشخص می‌شود که نویسنده آن در این خاطره‌نویسی‌ها با مردم بی‌پرده، صاف و شفاف سخن نگفته است و حتی در مواردی عادی و پیش‌پا افتاده با پرده‌پوشی، نهان‌كاری، سربسته و آهسته گذاشته و گذشته است، گویی ملت بزرگ ایران را كه امام خمینی(ره) با همه وجود به آن‌ها عشق می‌ورزید و آن‌ها را محرم راز می‌دانست، نامحرم می‌داند!

جناب هاشمی رفسنجانی در جایجای خاطرات خود تلاش كرده است پیرامون رویدادها و جریان‌های تاریخی دوران انقلاب اسلامی با پرده‌پوشی و پنهان‌كاری قلم بزند و سخن بگوید. البته آوردن برخی از موضوعات و رویدادهای سیاسی شاید در یک برهه زمانی به مصلحت امنیت كشور و نظام نباشد و برای بازگو كردن آن به گذر زمان نیاز باشد، لیكن جناب هاشمی در خاطرات خود برخی از جریان‌ها و رویدادها را سربسته گذاشته و گذشته است كه نه‌تنها جنبه اسرار و امنیتی نداشته، بلكه توضیح آن برای مردم می‌توانست یک سلسله واقعیت‌های تاریخی را روشن كند تا برای نسل امروز و نسل‌های آینده درس عبرت باشد.

از این دست جریان، دستگیری و مرگ شیخ حسن لاهوتی در سال ١٣۶٠ است كه در پرده ابهام مانده و تاكنون نیز كسی برای مردم توضیح نداده است كه نامبرده چرا دستگیر شد و چگونه درگذشت؟! در آن روزها این خبر را كه لاهوتی بر سر هواداری از سازمان مجاهدی نخلق»! با امام و نظام جمهوری اسلامی مشكل پیدا كرده و در صف مخالفان قرار گرفته است همگان دریافتند، لیكن علت دستگیری و بازداشت او از سوی دادستان انقلاب اسلامی و مرگ او در زندان در همان ساعت‌های اولیه‌ای كه بازداشت شده بود، تاكنون برای ملّت ما روشن نشده و در پرده ابهام مانده است.

انتظار می‌رفت كه جناب هاشمی رفسنجانی چون با این جریان از نزدیك درگیر بوده است، بی‌پرده و شفّاف واقعیت‌ها را آشكار سازد و مردم را در متن این رویداد تاریخی قرار دهد. بی‌تردید شرح و بیان موضع سیاسی آقای لاهوتی و این‌كه چرا دادستان انقلاب اسلامی او را بازداشت كرد و آیا مرگ او به علت خودكشی یا سكته بود، از مسائل مهم امنیتی و اطّلاعاتی نیست كه بازگو كردن آن به مصلحت نظام جمهوری اسلامی نباشد لیكن جناب هاشمی در خاطرات خود این جریان را به گونه‌ای سربسته، پیچیده و با پرده‌پوشی و نهان‌كاری مطرح می‌كند و می‌گذرد كه جز رازداری برای یک خطاكار و در تاریكی نگاه داشتن مردم، نامی نمی‌توان بر آن نهاد.(برگرفته از کتاب روایت‌های ناروا، فصل دوم)

بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
بله هیچ کس فراموش نکرده که امام (ره) فرمود هاشمی ذخیره انقلاب است و مقام معظم رهبری فرمود هیچکس برای من هاشمی نمی شود با این اوصاف باید بعضیها دهانشان را ببندند
0
0
یک طلبه ملا لغتی و حیران!!
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
نویسنده یادداشت کدام عضو از بنیاد تاریخ بوده است؟
0
0