۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۹۹۴۹۱
میراث هاشمی (۱)؛

هاشمی؛ از شعار اقتصاد اسلامی تا اجرای مدل های غربی

هاشمی؛ از شعار اقتصاد اسلامی تا اجرای مدل های غربی
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ضربه مهلکی در دوران هاشمی به اقتصاد کشور وارد شد، گفت: ضعفهایی که امروز در اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم به خاطر تبعیت از مدل های غربی است.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش آقای هاشمی رفسنجانی در نابسامانی های اقتصادی و لیبرالی شدن اقتصاد کشور، گفت: آقای هاشمی به زعم خود می خواست با بهره گیری از الگوها و مدل کشورهای غربی و ژاپن، یک اقتصاد شکوفا و غیر وابسته برای ایران ایجاد کند، اما در این دوران ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد شد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه در دوران آقای هاشمی توان و نیروهای داخلی در اقتصاد نادیده گرفته شد، اظهار کرد: آقای هاشمی رفسنجانی شعار اقتصاد اسلامی را سر می داد، اما از همان مدل اقتصادی سابق، وابسته و دل داده به مدل غربی استفاده می کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ زمانی بیگانگان برای ما اقتصاد سالم و شکوفا را نخواستند و همواره اقتصاد کشور را به خود وابسته کردند، گفت: اگر از همان دوران آقای هاشمی به توان و تولید داخلی برای بهبود اقتصاد کشور اتکا می کردیم، وضعیت امروز اقتصاد ما بسیار مطلوب بود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه مشکلات و ضعف هایی که امروز در اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم به خاطر دلدادگی و تبعیت از مدل های اقتصادی غربی است، افزود: بیگانگان حدود پنجاه سال به رضا شاه وعده ایجاد اقتصاد مطلوب را دادند و نیز برای آنها اقتصاد کشور ژاپن را مثال می زدند در حالی که در اعترافات شاه آمده که اگر دوباره به قدرت برگردم اعتماد به آمریکا نخواهم نکرد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: دشمنان و بیگانگان بعد از انقلاب با نقش های مرموزانه اقتصاد کشور را به اقتصاد خود وابسته کردند و شاهد بودیم که روز به روز اقتصاد ایران ناسالم تر و ورشکست تر می شد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهار کرد: آقای هاشمی رفسنجانی عقیده داشت که امروز وقت گفتمان و توجه به مدیریت های صنعتی و پیشرفته دنیا است و زمان موشک تمام شده، در صورتی که همین نظرات وی سبب وابستگی اقتصاد کشور به بیگانگان شد، در حالی که قدرت امروز ایران برخاسته از توانمندی های داخلی و قدرت موشکی است.

استاد حوزه علمیه قم اعتماد به بیگانگان را ساده لوحی محض دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی زمانی که بیشترین وابستگی، احتیاج و نیاز را برای کشور ما ایجاد کند، بیشترین ضربه را به ما خواهد زد.

وی بر لزوم ایجاد اقتصاد قوی و بدون وابستگی به بیگانگان تأکید و بیان کرد: اگر وابستگی اقتصاد کشور به بیگانگان در دوران های گذشته عمدی نبوده، اشتباه محاسباتی بزرگی بوده که باید از این اشتباه درس بگیریم و با اتکا بر توان داخلی، مدل حاکمیت و اقتصاد اسلامی را ارائه دهیم.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه استکبار جهانی در گفتمان و مذاکرات همچنان به دنبال استعمار، استثمار، چپاول، وابستگی اقتصاد ملت ها و سرکوب مستضعفان جهان است، گفت: دولت سیزدهم اکنون با بهره گیری از اقتدار میدان و موشک و همچنین دیپلماسی، مذاکرات را به پیش می برد، در حالی که دولت های قبل راه اشتباهی را در مذاکرات طی کرده بودند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یک فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
اگر جنین است پس جرا رهبر می گفت هیچ کس برای من مثل هاشمی نخواهد شد
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
احسنت به این بصیرت انقلابی
0
0