۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۹۹۶۱۸
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم:

۱۹ دی با مردم قم شناخته می‌شود

۱۹ دی با مردم قم شناخته می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: روز ۱۹ دی با مردم قم شناخته می‌شود که بیوت مراجع تقلید را ملجأ و پناهگاه خود دانسته و هر حرکتی را علیه ظلم و استبداد مشروع می‌دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به قیام مردم قم در دیماه 1356 گفت: 19 دی از ایام الله است و در این روز شور و شعف ملت بزرگ ایران اسلامی قیامی را رقم زد که در تقویم جمهوری اسلامی روز 19 دی از ایام ماندگار است.

وی تظاهرات و اعتراضات در 19 دی را موجب سرنگونی نظام سلطه و طاغوت دانست و اظهار داشت: روز 19 دی با مردم قم شناخته می شود که بیوت مراجع معظم تقلید را ملجأ و پناهگاه خود دانسته و هر حرکتی را با رصد آنان بر علیه ظلم و استبداد مشروع می دانستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در این روز مردم ثابت کردند با پیروی از رهبران دینی می توانند پیروزی بر علیه ظلم را رقم بزنند، ابراز کرد: سالروز قیام خونین مردم قم که روز تاریک و رقت بار را به سپیدی و پیروزی گرایید در همه خاطره ها ماندگار است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم 19 دی را تولد یافته از 15 خرداد 42 دانسته و تصریح کرد: جرقه انقلاب از 19 دی فوران کرد و حکومت 50ساله شاه را شکست داد، باید بدانیم در 19 دی مردم با اهانت کنندگان به شخصیت والای امام عرق دینی و جوشش عمومی را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه افزود: امروز هم هر عامل استکبار و هر مزدور نفوذی باید بداند ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل هجمه ها و رواج منکرات و شبیخون فرهنگی از خود مقاومت و ایستادگی نشان خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به اینکه 19 دی بزرگترین حمایت مردمی از انقلاب اسلامی در دوران ستمشاهی است، خاطرنشان کرد: در 19 دی از جان خود گذشتن و فداکاری و ایثارگری مردم تبلور پیدا کرد و دلها با هم الفت یافت و به عشق امام همچون پروانه ای برشمع گفتار امام پرو بال زده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به شکوه انقلاب اسلامی اظهار کرد: مشعل انقلاب از 19 دی شعله ور شد و انقلاب اسلامی در شکلی نوین روز به روز سربلندتر از دیروز و باشکوه تر از گذشته به پیروزی رسید، باید 19 دی را به عنوان بزرگترین روز وحدت اصناف و مردم با روحانیت و امام یاد کرد.

ارسال نظرات