۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۹۹۶۲۰
رحیمی خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه میان حوزه علمیه و سازمان فنی و حرفه ای خراسان

انعقاد تفاهم نامه میان حوزه علمیه و سازمان فنی و حرفه ای خراسان
خراسان رضوی - رحیمی در دیدار با رییس دانشگاه رضوی ضمن درخواست همکاری در زمینه مهارت آموزی و اشتغال، از امضای تفاهم نامه با حوزه علمیه خراسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، افشین رحیمی، مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام علی خیاط ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مهارت آموزی در خراسان از تفاهم نامه با حوزه علمیه خراسان با نام «هر طلبه در هر پایه یک مهارت» خبر داد.

وی گفت: بنا شد ان شاءالله با مهارت هایی که طلاب دارند یک مهارت دیگر افزون بر داشته های آنها شود تا ضمن کارگشایی در امور خودشان در زمینه فرهنگ سازی در مهارت آموزی نیز موثر باشند.

رحیمی افزود: امروز مدارک دانشگاهی برای کار کفایت نمی کند بلکه در استخدام ها صاحبان کار و ضنعت مهارت های فرد را نیز مورد توجه قرار می دهند کسی که مهارت دیگری دارد در کنار مدرک موفق تر است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای در ادامه گفت: شرکت های دانش بنیان هم در این زمینه ورود کرده اند مرکز بازی سازی رایانه ای با حضور معاونت علمی رئیس جمهور به زودی راه اندازی می شود و علاقمندان می توانند در این زمینه مهارت لازم را کسب نمایند.

وی افزود: تا امروز حدود 40 صنعت هم پای کار آمده اند برا مهارت آموزی در زمینه های مختلف آماده همکاری و آموزش هستند. ضمن اینکه ما مجموعه خیرین توسعه فنی و حرفه ای داریم که در کشور نمونه آن را نداریم و از این طریق نیز توفیقات زیادی کسب کرده ایم.

رحیمی خطاب به ریس دانشگاه رضوی درخواست همکاری بیشتر با این نهاد علمی را با ایجاد یک کار نوین در زمینه مهارت آموزی داشت که با توجه به جایگاه دانشگاه رضوی بتوان آن را الگویی برای اجرا در کشور نیز معرفی کرد.

وی در پایان از برگزاری همایشی ملی در زمینه وقف مهارت آموزی و اشتغال خبر داد که بدین وسیله نیز از دانشگاه خواست در این زمینه همکاری داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی سینایی، مسئول مرکز معرفت و مهارت آموزی دانشگاه رضوی نیز در این دیدار بیان داشت: تفاهم نامه با سازمان فنی وحرفه ای در تیرماه 1401 به پایان می رسد که برای تمدیدش آماده هستیم.

وی ضمن اشاره به توانایی و ظرفیت مرکز معرفت و مهارت آموزی دانشگاه جهت اجرای برنامه ها برای حوزه علمیه افزون بر دانشگاه، گفت: در مدتی که بابت کرونا دانشگاه تعطیل بود برخی مهارت ها را که قابلیت برگزاری مجازی داشت از این طریق با موفقیت اجرا کردیم./933/د101/

جواد رستمی
ارسال نظرات