۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۹۹۶۲۱
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطرح کرد؛

از عرضه دانش در قالب های مختلف تا مهارت آموزی متناسب با عرصه فعالیت طلاب

از عرضه دانش در قالب های مختلف تا مهارت آموزی متناسب با عرصه فعالیت طلاب
خراسان رضوی - حجت الاسلام خیاط از لزوم مهارت آموزی طلاب متناسب باحوزه کاری آنان برای ارائه دانش در قالب های مختلف سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام علی خیاط رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دیدار با رییس سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی ضمن اشاره به قرارداد مهارت آموزی بین دانشگاه و سازمان از آن به نیکی یاد کرد و بیان داشت: در کمیسیون آموزش شورای عالی حوزه که مسولیت آن را بعهده دارم تصویب شده که با توجه به اینکه طلبه های بسیاری از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و اجتهاد منصرف می شوند اما دانشی را نیز در مقطع پایین تر آموخته اند برای عرضه درست آن در جامعه نیازبه مهارت آموزی دارند.

وی افزود: حدود 16 مهارت طرح و بحث شده که طلبه ها در صورت عدم ادامه تحصیل برای دریافت مدرک باید چند مهارت ها را بیاموزند اکنون که تفاهم نامه هر طلبه در هر پایه یک مهارت را امضا کردید با حوزه، طبعا این قرار داد در راستای این مصوبه کار خوبی است.

عرضه دانش در عرصه اجتماع در قالب های مختلف

رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: ماهیت دانشگاه رضوی هم حوزوی است و نیازبه آن مهارت ها داریم تا دانشی که دوستان آموخته اند را به بهترین شکل در صحنه اجتماع عرضه بدارند.

وی افزود: قطعا امروز درقالب منبر تنها نمی توانند موفق باشند بلکه قالب های دیگر را نیز باید بیاموزند و توانایی عرضه به صورت های مختلف را کسب کنند که در این مسیر حتما مجموعه شما به این امر می تواند کمک شایانی کند بنابراین ما استقبال می کنیم از همکاری های مختلف و قرار داد سابق نیز اگر نیازمند ویرایش یا تمدید است آماده هستیم.

حجت الاسلام خیاط بیان داشت: در حوزه وقف نیز آمادگی همکاری داریم مرکز وقف و نذر دانشگاه در پی کار پژوهشی است اگر محورهای همایش وقف مهارت آموزی و اشتغال مشخص باشد و نیاز به حضور اعضای محترم هیئت علمی وگروه فقه و حقوق دانشگاه در کارگروه علمی همایش باشد آمادگی داریم که هم مقالات خوبی نوشته شود و هم همایش مدنظر به خوبی و عالمانه و پربار و ثمر ان شالله برگزار شود.

وی افزود: موضوع وقف امروز برای آستان قدس هم بسیارمهم است وقف علمی هم از این منظر مورد توجه است که از عرصه های سابق متفاوت پیگیری می شود برای جهت دهی و تشویق مردم به وقف علم و فناوری در حوزه های مختلفی که ضرورت دارد.

حجت الاسلام خیاط در ادامه گفت: این یکی از فلسفه های تشکیل مرکز وقف و نذر دانشگاه بوده و لازم است در این خصوص فرهنگ سازی صورت گیرد تا علاقمندان با دیدن تلاش های انجام شده در حوزه کارآفرینی، مهارت آموزی و علم آموزی به این سمت و سو حرکت کنند.

مهارت آموزی متناسب با دانش و حوزه کاری طلاب

رییس دانشگاه رضوی گفت: مهارت ها در حوزه باید متناسب با دانش و حوزه کاری طلاب باشد کارآمد سازی فرد برای حضور در اجتماع جهت استفاده از دانشی که آموخته باید مد نظر باشد به عبارتی دانش او باید یک امتداد اجتماعی داشته باشد.

حجت الاسلام خیاط بیان داشت: طلبه در صحنه اجتماع باید خود را نشان داده و اثبات کند تا موفق باشد در غیر این صورت فقط موفقیت در میدان علم بوده و در میدان عمل آورده ای نداشته است.

وی افزود: لازم است طلاب جنبه های مهارتی که کمک می کند از دانش خود استفاده کنند را بیاموزند مثلا حوزه فضای مجازی یک ضرورت است و تاکید رهبری معظم را هم دارد. تقریبا همه باید این توانایی را امروز داشته باشند در ورود به این فضا و استفاده از ظرفیت تا در این مسیر موفق باشند./933/د102/

جواد رستمی
ارسال نظرات