۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۹۹۶۲۳
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری آزمون فقهی امر به معروف و نهی از منکر در قم

جزئیات برگزاری آزمون فقهی امر به معروف و نهی از منکر در قم
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: آزمون فقهی امر به معروف و نهی از منکر مبتنی بر مبانی حضرت امام خمینی(ره) از کتاب تحریرالوسیله برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به آزمون فقهی فریضه امر به معروف گفت: به همت پژوهشکده امر به معروف و نهی ازمنکر در قم آزمون فقهی امر به معروف و نهی از منکر مبتنی بر مبانی حضرت امام خمینی(ره) از کتاب تحریرالوسیله برگزار شد.

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر قم با مهم دانستن این فریضه الهی اظهار داشت: یکی از راه های این دو فریضه فراموش شده یعنی امربه معروف و نهی ازمنکر برگزاری مسابقه کتابخوانی، آموزش های مستمر و پژوهش در این زمینه است که می تواند نقش بسزایی در اطلاعات و معرفت ها و علم مردم تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به استقبال خوب از این آزمون مقدماتی را یکی از نشانه های علاقه مردم از معروف دانست و ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم با جامعه مدینه فاضله عاری از منکر همواره در نشر معروف و بازخوانی معروفات در جامعه کوشا باشیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: با ابتکار این حرکت علمی و استقبال طلاب جوان مسائل کلیات از امربه معروف و نهی از منکر که پس از یک دوره تدریس توسط ریاست این پژوهشکده به طول انجامیده بود، مورد آزمون قرار داده شد و به نفرات برتر هدایایی از جمله سفر به مشهد مقدس برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفته شد.

ارسال نظرات